Δυναμική κίνησης μοτό

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.656
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Σε αυτό το τόπικ θα παραθέσω μερικά κείμενα (τα περισσότερα άμεσα δικά μου) σχετικά με τη δυναμική της κίνησης μοτοσυκλέτας (το έχει το επάγγελμα σε συνδυασμό με το χόμπι το ενδιαφέρον).

Το πρώτο αναφέρεται στην αντίσταση κύλισης των μηχανών μας (δηλαδή αντιστάσεις στην κίνηση εκτός από την αεροδυναμική). Βασικά έχω ξεκινήσει να γράφω εδώ και πολύ καιρό σχετικά με την πλήρη αντίσταση της κίνησης αλλά ακόμα δεν έχω αξιωθεί να συμπληρώσω το κομμάτι για την αεροδυναμική αντίσταση.

Ελπίζω να είναι ενδιαφέρον για κάποιους καθώς σε αριθμητικό επίπεδο δίνει μια αίσθηση της εμπλεκόμενης ισχύος ......

(αν δεν είναι εδώ το πλέον δόκιμο μέρος για το τόπικ, θα παρακαλούσα για τη μεταφορά του όπου κρίνεται πιο κατάλληλο)
 

Attachments

  • Bike_motion_resistance_new_diagrams.pdf
    306,7 KB · Προβολές: 26
Τελευταία επεξεργασία:

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.420
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Newton 1 & 2 παιζει εδω πολυ.
και μετα υπολογισμος αεροδυναμικης αντιστασης, ολα με παραδοχες.
(βαρος, τριβη οδοστρωματος ιδια και σταθερη, ευθυγραμμη ΟΜΑΛΗ κινηση κλπ)
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.094
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
και προφανως με 200κιλα και 225 ταχυτητα πρεπει να ομιλουμε περι αγωνιστικών μηχανων...
για τις κοινες μηχανες σιγουρα θα δαπανωνται περισσότεροι ιπποι για αντιστάθμισμα των τριβών.....
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.656
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Πέρα από την θεωρητική ανάλυση του θέματος (η οποία δεν έχει και απολύτως ακριβή λύση προφανώς λόγω όλων των μη απόλυτα ποσοτικοποιήσιμων παραγόντων όπως αναφέρετε), οι σχέσεις που παραθέτω στο άρθρο είναι εμπειρικές και βασίζονται προπάντων σε πειραματικά δεδομένα. Εννοείται πως αποτελούν μια μέση λύση εφαρμόσιμη όμως με καλό βαθμό ακρίβειας σε όλες τις περιπτώσεις. Το αριθμητικό παράδειγμα είναι καθαρά ενδεικτικό και θα μπορούσε μια χαρά να αναφέρεται σε ένα on off στα 140 χλμ/ω.
Για περισσότερες λεπτομέρειες σας παραπέμπω στο βιβλίο που αναφέρω στο κείμενο, το οποίο όμως προϋποθέτει Φυσική αρκετά πέρα από τη σχολική.

Το βασικότερο σημείο του κειμένου, είναι το πόσο μικρό ποσοστό ισχύος του κινητήρα δαπανάται για την αντιστάθμιση τριβών κύλισης σε σχέση με τις αεροδυναμικές .....
Οι τριβές κύλισης δεν διαφέρουν ιδιαίτερα ανάμεσα στα είδη των μηχανών, σε αντίθεση με τις αεροδυναμικές όπου οι μηχανές με φαίρινγκ έχουν σαφώς πλεονέκτημα ..... (αν μιλάς για καθαρά αγωνιστική, είναι άλλα και τα κόστη που εμπλέκονται, λέμε για μηχανές εμπορίου)

Χρησιμοποιώντας το παράδειγμα στο κείμενο, για μια μηχανή σε αυτά τα κιλά με ανάλογη τελική (έστω ότι τερματίζει στα 225 χλμ/ω), όλη η ισχύς του κινητήρα χρησιμοποιείται για να υπερνικηθούν οι αντιστάσεις στην κίνηση, κύλισης και αεροδυναμικές. Αυτός ουσιαστικά είναι και ο ορισμός της τελικής ταχύτητας, ότι ο κινητήρας δεν μπορεί πλέον να ασκήσει περισσότερη δύναμη από την αντίσταση οπότε δεν υπάρχει επιτάχυνση.

Πολύ χοντρικά μια μηχανή για να πάει τόσο, θέλει καμιά 90 ίππους στη ρόδα (προφανώς εξαρτάται από το είδος της μηχανής αλλά γι αυτό λέω χοντρικά). Οπότε και από τους 90 ίππους, λιγότεροι από 15 δαπανώνται για να υπερνικηθεί η αντίσταση κύλισης και περισσότεροι από 75 για την αεροδυναμική .......

Στις περισσότερες περιπτώσεις και για την πλειοψηφία των μηχανών, η αεροδυναμική αντίσταση γίνεται μεγαλύτερη από την αντίσταση κύλισης από τα 90 μέχρι τα 110 χλμ/ω και πάνω. Όσο αυξάνεται η ταχύτητα τόσο μεγαλώνει (μη γραμμικά) η διαφορά τους. Το βρίσκω αρκετά εντυπωσιακό !
 

LAndreas

member
Δημοσιεύσεις
1.413
Ηλικία
60
Περιοχή
Ναουσαρα
Όνομα
Λειβαδιτης Ανδρεας
Η αεροδυναμική αντίσταση είναι μεταξύ άλλων συνάρτηση της μετωπικής επιφάνειας, του συντελεστή οπισθέλκουσας και του τετραγώνου της ταχύτητας
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.656
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Η αεροδυναμική αντίσταση είναι μεταξύ άλλων συνάρτηση της μετωπικής επιφάνειας, του συντελεστή οπισθέλκουσας και του τετραγώνου της ταχύτητας

Οπότε μιας και το θίγεις, παραθέτω και την αρχή αυτού που γράφω για τις αεροδυναμικές επιδράσεις ......
 

Attachments

  • Bike_motion_resistance_aero_part.pdf
    133,4 KB · Προβολές: 8

LAndreas

member
Δημοσιεύσεις
1.413
Ηλικία
60
Περιοχή
Ναουσαρα
Όνομα
Λειβαδιτης Ανδρεας
ωραια θεμα ανοιξες .....

 
Τελευταία επεξεργασία:

cube

new member
Δημοσιεύσεις
448
Ηλικία
46
Μοτοσυκλέτα
Αλυσοπρίονο.
Όνομα
Γιωργος
Α ρε Αγγελε.....θυμάμαι σαν τώρα τα άρθρα που εγραφες και στο φόρουμ που είχαμε φτιάξει για το Χαγιάμπουσα.

Μπραβο που ακόμα το κάνεις.....

Σόρρυ για το όφ αλλά είδα angelthing και θυμήθηκα την τελευταία φορά που σε πέτυχα Ναύπλιο όταν είχα το μπουσα ακόμα και εσύ ήσουν με ένα BMW 650......
 

Face

member
Δημοσιεύσεις
669
Ηλικία
55
Περιοχή
ATHENS
Μοτοσυκλέτα
SUZUKI V-strom 650 XT
Όνομα
NIKOS
Σε αυτό το τόπικ θα παραθέσω μερικά κείμενα (τα περισσότερα άμεσα δικά μου) σχετικά με τη δυναμική της κίνησης μοτοσυκλέτας (το έχει το επάγγελμα σε συνδυασμό με το χόμπι το ενδιαφέρον).

Το πρώτο αναφέρεται στην αντίσταση κύλισης των μηχανών μας (δηλαδή αντιστάσεις στην κίνηση εκτός από την αεροδυναμική). Βασικά έχω ξεκινήσει να γράφω εδώ και πολύ καιρό σχετικά με την πλήρη αντίσταση της κίνησης αλλά ακόμα δεν έχω αξιωθεί να συμπληρώσω το κομμάτι για την αεροδυναμική αντίσταση.

Ελπίζω να είναι ενδιαφέρον για κάποιους καθώς σε αριθμητικό επίπεδο δίνει μια αίσθηση της εμπλεκόμενης ισχύος ......

(αν δεν είναι εδώ το πλέον δόκιμο μέρος για το τόπικ, θα παρακαλούσα για τη μεταφορά του όπου κρίνεται πιο κατάλληλο)
What???? μετα την αναγνωση νιωθω καπως ετσι.....Stoned Emoticon. Το θεμα ειναι να τσουλαει αμα τσουλαει ...... αχαχαχαχα!!!!
ΥΓ. Αυτα που γραψω ειναι γιατι τον ξερω 40χρονια (για αποφυγη παρεξηγησεων).
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.276
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
What???? μετα την αναγνωση νιωθω καπως ετσι.....Stoned Emoticon. Το θεμα ειναι να τσουλαει αμα τσουλαει ...... αχαχαχαχα!!!!
ΥΓ. Αυτα που γραψω ειναι γιατι τον ξερω 40χρονια (για αποφυγη παρεξηγησεων).
Κανε παιγνιδι.
Δεν παρεξηγουμε εδω μεσαSmileys drinking beer Emoticon
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.124
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Πολύ καλη προσέγγιση, μπραβο Ειντζελ.
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.656
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Α ρε Αγγελε.....θυμάμαι σαν τώρα τα άρθρα που εγραφες και στο φόρουμ που είχαμε φτιάξει για το Χαγιάμπουσα.

Μπραβο που ακόμα το κάνεις.....

Σόρρυ για το όφ αλλά είδα angelthing και θυμήθηκα την τελευταία φορά που σε πέτυχα Ναύπλιο όταν είχα το μπουσα ακόμα και εσύ ήσουν με ένα BMW 650......

Τη θυμάμαι τη συνάντησή μας. Είχα και το μπούσα ακόμα τότε φίλε, το 2016 το πούλησα !!!
Όσο για την κινηματική (επιτάχυνση κλπ κλπ) από την καμπύλη ισχύος με δεδομένα του μπούσα (αυτό λογικά θυμάσαι από παλιά), σουλουπώνω ακόμα κάτι τελευταία καλωπιστικά και το φορτώνω και αυτό εδώ !
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.656
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Συνεχίζω με ένα κείμενο για τη μετατροπή δεδομένων από καμπύλη ισχύος (τα δεδομένα είναι από το Busa μου, Gen 1 2001 μοντέλο με TRE) σε κινηματικά μεγέθη επί του δρόμου.

Η αρχική ιδέα για αυτά ήταν του φίλου John Robinson, τεχνικού συντάκτη του περιοδικού Performance Μπάικς - σόρυ για την καφρίλα στα ελληνικά αλλά αν βάλω τη λέξη με λατινικούς χαρακτήρες τη μετατρέπει σε icon - στην Αγγλία (την εποχή που ήμουν φοιτητής). Κάποια μέρη της ανάλυσης παρουσιάζονται στο βιβλίο του Motorcycle Tuning, Chassis του 1990.

Η εδώ προσέγγιση του υπολογιστικού μέρους, είναι καθαρά δική μου δημιουργία στο λογισμικό πακέτο Mathematica και εννοείται πως είναι μια απλοποιημένη μοντελοποίηση του θέματος, η οποία όμως βγάζει αρκετά ρεαλιστικά αποτελέσματα.

Κάποια στιγμή όταν με ξαναπιάσει ο οίστρος, σκοπεύω να κάνω ακριβέστερη μοντελοποίηση των δυνάμεων αντίστασης και να λάβω υπόψη στους υπολογισμούς και την επίδραση των αναρτήσεων .......
 

Attachments

  • BikeLoads_μοτοπαρέα.pdf
    242,6 KB · Προβολές: 7

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.656
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Όχι ακριβώς στη δυναμική της κίνησης αλλά υπολογιστικό .....

Διάγραμμα της μεταβολής της πίεσης των ελαστικών με τη θερμοκρασία. Τυπικά αναφέρεται σε στατική μηχανή για να λαμβάνεται υπόψη μόνο η επίδραση της θερμοκρασίας και όχι αποτελέσματα συμπίεσης ελαστικού λόγω ανωμαλιών δρόμου κλπ. Ουσιαστικά εφάρμοσα απλά την καταστατική εξίσωση αερίων με τις θερμοκρασίες σε βαθμούς Κέλβιν στο Excel. Χρησιμοποιώ ως σημείο αναφοράς την πίεση ελαστικών στους 20 βαθμούς Κελσίου (293 Κέλβιν) καθώς η συνιστώμενη από τον κατασκευαστή μοτό / ελαστικού τιμή της πίεσης δίδεται συνήθως για αυτή τη θερμοκρασία.

Tyre pressure.JPG
 

EvangeloSKG

member
Δημοσιεύσεις
1.693
Ηλικία
48
Περιοχή
Μαρούσι
Μοτοσυκλέτα
R1200GS
Όνομα
Βαγγέλης
Περιοχή
Μαρούσι
Άγγελε, συγχαρητήρια για τα άρθρα και για την καλή σου θέληση να τα μοιραστείς. Μόλις βρω λίγο χρόνο, θα φτιάξω έναν καλό καφέ και θα καθίσω να τα απολαύσω αφιερώνοντας το χρόνο που τους αξίζει!
 
Top Bottom