Δέκα “πραγματάκια” που σπάνε τα νεύρα μας πάνω στις μοτοσυκλέτες

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.384
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ


Αφιέρωμα - Δέκα “πραγματάκια” που σπάνε τα νεύρα μας πάνω στις μοτοσυκλέτες

Είναι κάτι λεπτομέρειες στις μοτοσυκλέτες και στα scooter που σου σπάνε τα νεύρα, όχι μόνο γιατί δημιουργούν εργονομικά, πρακτικά και άλλης φύσεως προβλήματα, αλλά πολύ περισσότερο, γιατί θα ήταν πάρα πολύ εύκολο για τους κατασκευαστές, να τα είχαν προβλέψει και να τα είχαν εξαλείψει, χωρίς μεγάλο κόπο και κόστος. Είναι λες και αυτά απλά αφέθηκαν εντελώς στην τύχη τους και όταν μιλάμε για μοντέλα που κοστίζουν αρκετές χιλιάδες ευρώ, ε, όσο να πεις, ένα “φόρτωμα” το τρως. Στο θέμα που ακολουθεί, αναφερόμαστε σε 10 χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτού του είδους. Λεπτομέρειες, θα πείτε… ναι αλλά αυτές κάνουν την διαφορά!

1. Ψηφιακές οθόνες που δεν διαβάζονται



Σύγχρονες και με πληθώρα παραμετροποιημένων πληροφοριών, οι ψηφιακές οθόνες LCD και TFT, τείνουν να αποτελέσουν τον κανόνα για τα μοντέλα των μοτοσυκλετών και των scoοter στις μέρες μας. Ωστόσο δεν είναι όλα ρόδινα, καθώς πολλές φορές, οι οθόνες αυτές είναι πρακτικά άχρηστες, αφού λόγω χαμηλής αντίθεσης (contrast), φωτεινότητας και αντανακλάσεων στην επιφάνεια τους, απλά δεν διαβάζονται! Θεωρητικά το πιο δύσκολο σενάριο για αυτές είναι ο κόντρα ήλιος, ωστόσο έχουμε δει παραδείγματα όπου οι ψηφιακές οθόνες χάνουν σε ευκρίνεια και σε άλλες, πολύ πιο εύκολες συνθήκες. Ξενέρωμα; Ναι μεγάλο!

2. Διπλό stand (η απουσία του…)



Έχουμε φτάσει στο σημείο να αναφέρουμε την ύπαρξη διπλού stand στον βασικό εξοπλισμό ενός μοντέλου, ως προσόν! Θα έπρεπε να είναι standard, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μοτοσυκλέτες με σαφή τουριστικό προορισμό. Με το διπλό stand, μπορείς να λιπάνεις και να ρυθμίσεις εύκολα την αλυσίδα, να τσεκάρεις λάδια, ενώ βοηθά επίσης στο φόρτωμα και στο δέσιμο αποσκευών. Γενικά η κάθετη θέση της μοτοσυκλέτας, είναι σαφώς προτιμότερη από αυτή του πλάγιου stand, για οποιαδήποτε επισκευή και έλεγχό, ακόμα και για το πλύσιμο. Οπότε σας παρακαλούμε κύριοι κατασκευαστές, βάλτε το ρημάδι στον standard εξοπλισμό!

3. Βαλβίδες ελαστικών που δεν προσεγγίζονται



Ναι, ζαντάρα! Με το πλάτος της το ευρύ και τα περίτεχνης χύτευσης μπράτσα της, κούκλα! Μέχρι που να δοκιμάσεις να τσεκάρεις την πίεση στα ελαστικά σε κάποιο βενζινάδικο και να αρχίσεις να βλαστημάς την τύχη σου, αφού τα ακροφύσια των πιεστικών, δεν μπορούν με τίποτα να φτάσουν στην “περήφανη” όρθια βαλβίδα που κάθετε ευθυτενής και απρόσιτη, στο κέντρο της ζάντας. Την κατάσταση δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο τα ευμεγέθη δισκόφρενα που αποτελούν εμπόδιο στην όλη διαδικασία. Η λύση είναι γνωστή και πολύ μικρού κόστους: γωνιακές βαλβίδες. Γιατί δεν τις τοποθετούν οι κατασκευαστές; Γιατί μάλλον πιστεύουν ότι μας αρέσει ο μαζοχισμός! Για αυτό…

4. Που είναι η κόρνα;



Η κλασική θέση της κόρνας, είναι στο αριστερό grip, κάτω από όλους τους άλλους διακόπτες, εύκολα και άμεσα προσεγγίσιμη από τον αντίχειρά. Τελεία και παύλα! Έτσι μάθαμε να οδηγάμε για χρόνια, έτσι προστάζει η ανατομία της παλάμης και η θέση των δακτύλων σε αυτή. Αλλά όοοοοχι, τώρα τελευταία έχουν αρχίσει να “βάζουν χέρι” και σε αυτό, με το κουμπί της κόρνας να κάνει…αλλαξοθεσιά με τον διακόπτη των φλας ή να μετακομίζει σε μέρη όπου ο αντίχειράς πήγαινε σπάνια, στην κλασική διάταξη. Οκ, συνηθίζεται με τον καιρό αλλά μιλάμε για ένα σημείο που θα έπρεπε να το βρίσκουμε αυτόματα χωρίς να το σκεφτόμαστε καθόλου, είναι θέμα ασφάλειας!

5. Καθρέπτες Κουασιμόδοι…



Πω πω τι μοτοσυκλετάρα είναι αυτή παναγιά μου;;!!! Το δίτροχο κομψοτέχνημα που σε έκανε να χάσεις τον ύπνο σου είναι μπροστά σου, στην αντιπροσωπεία, σε κάποια έκθεση ή –στην καλύτερη των περιπτώσεων- στο γκαράζ σου. Και αρχίζει να την “σκανάρεις” με τα μάτια σου, το βλέμμα σου “χαϊδεύει” κάθε πτυχή και κάθε λεπτομέρεια της, μέχρι που φτάνεις στους καθρέπτες… οι οποίοι μοιάζουν λες και τους πήραν από ποδήλατο Velamos του 70 και προσδίδουν στην μοτοσυκλέτα την όψη μεταλλαγμένης ακρίδας. O ορισμός της αισθητικής παραφωνίας και του ξενερώματος και ναι, συμβαίνει σε πολλά μοντέλα μοτοσυκλετών. Πόσο δύσκολο είναι δηλαδή να σχεδιαστούν όμορφοι και λειτουργικοί καθρέπτες;! Έλεος!

6. Πολύπλοκα menu



Πολλά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και τα συστήματα ασφαλείας στις σύγχρονές μοτοσυκλέτες, με την διασυνδεσιμότητα επίσης, να έχει πατήσει για τα καλά το πόδι της στους δύο τροχούς. Όλα αυτά ελέγχονται από τον αναβάτη, ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται, ενώ ρυθμίζονται και οι συνισταμένες τους. Το γιατί αυτό πρέπει να είναι μια διαδικασία που απαιτεί πάτημα ένα κάρο κουμπιών, χάσιμο σε δαιδαλώδεις διαδρομές υπερφορτωμένων menu και μαντικές ικανότητες για το πώς λειτούργει το όλο σύστημα, δεν το καταλαβαίνουμε. Ναι, οk, “read the f*cking manual” λένε, από την άλλη όμως, μιλάμε για πράγματα τα οποία θα έπρεπε να τα βρίσκεις άμεσα, γρήγορα και απλά… μοτοσυκλέτα οδηγάμε, η προσοχή μας είναι στραμμένη άλλου και όχι στα μπλιμπλίκια.

7. Αναξιόπιστοι δείκτες βενζίνης



Έχει και δείκτη στάθμης καυσίμου γράφει ο πίνακας με τον εξοπλισμό, αυτό που δεν αναφέρει βέβαια, είναι ότι αυτός δείχνει ότι του καπνίσει, όντας παντελώς αναξιόπιστος! Από μισό ρεζεβρουάρ πας στα 3/4 , μετά στο 1/4, ρεζέρβα και ξανά 1/4 και όλα αυτά μέσα σε 5 χιλιόμετρα διαδρομής, με τον δείκτη να επηρεάζεται σαφώς από τις κλίσεις και από τις αλλαγές στην κινητική κατάσταση, που αναταράσσουν το καύσιμο και το φλοτέρ στο ρεζερβουάρ. Έχει και άλλες περιπτώσεις, όπου από μισό ρεζερβουάρ, ξαφνικά βρίσκεσαι σε φάση “πας με αναθυμιάσεις” με την ρεζέρβα να αναβοσβήνει, χωρίς να υπάρξουν οι ενδείξεις των ενδιάμεσων σταδίων. Μια παράκληση προς τους κατασκευαστές λοιπόν… καλύτερα μην βάζετε καθόλου τέτοιους δείκτες, χίλιες φορές μια αξιόπιστη λυχνία ρεζέρβας, παρά αυτό το πράγμα!

8. Tάπες ρεζερβουάρ στο χέρι



Πας στο βενζινάδικο, ξεκλειδώνεις την τάπα της βενζίνης και την κρατάς στο χέρι, γιατί δεν προνόησε κάποιος ότι μια άρθρωση – μεντεσές σε αυτή, θα σου έκανε την ζωή πιο εύκολη. Με την τάπα στο χέρι, θα πρέπει να βγάλεις γάντια και φυσικά να πληρώσεις με χρήματα ή κάρτα το αντίτιμο. Να την ακουμπήσεις που; Στην σέλα; Και άμα πέσει; Να την δώσεις στον υπάλληλο; Που να την βάλεις; Ναι, αυτό που σκέφτεστε εκεί πρέπει να μπει αλλά με αποδέκτη αυτόν που αποφάσισε ότι η τάπα στο μηχανάκι σας θα πρέπει να είναι αφαιρούμενη!

9. Γελοία χροιά στην κόρνα



Είσαι με τελευταίας γενιάς “κάτσε καλά” streetfighter, αυτό που και μόνο στην όψη του κλειδώνονται τα γυναικόπαιδα στο σπίτι και μεριάζουν οι πάντες στον δρόμο, το απόλυτο όπλο, την αμαρτία στους δύο τροχούς, που βρυχάται σαν δαίμονας. Μέχρι που πατάς την κόρνα και ακούγεται σαν συνδυασμός βουβουζέλας με κουνούπι. Ε μα όχι! Όχι! Τόσες εργατοώρες ξοδέψατε ρε σεις για να το σχεδιάσετε και να το εξελίξετε, ένας δεν βρέθηκε να πει “ρε σεις, ακούγεται αστεία η κόρνα, ας βάλουμε μια άλλη…”; Πόσο δύσκολο να το καταλάβετε ρε γαμώτο;

10. Πρόσβαση μετ΄ εμποδίων



Tηλέφωνο σε αντιπροσωπεία: “Ναι γεια σας, έχω ένα Suyamawaki 917R και δεν μπορώ να βγάλω την σέλα και να βρω τα εργαλεία, μπορείτε να μου πείτε πως θα το κάνω;”. Ε μα είναι πολύ απλό φίλε μου, απλά χρειάζεται να ξεβιδώσεις 12 βίδες, να βγάλεις το μισό fairing, να μετακινήσεις την μπαταρία και την ασφαλειοθήκη και κάτω από εκεί, σε ένα τμήμα ανάμεσα στο μοχλικό της πίσω ανάρτησης και του συλλέκτη της εξάτμισης, όπου φτάνεις μόνο με τα ακροδάχτυλα σου, είναι τα εργαλεία! Εντάξει, υπερβολικό το παράδειγμα αλλά έχει μια δόση αλήθειας… τις έχουν κάνει πολύπλοκές τις μοτοσυκλέτες παιδιά… γεγονός….

Πηγη https://www.bikeit.gr
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.409
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Το ίδιο έλεγα κι εγώ Στέλιο,μάλιστα με βάραγε στ' αυτιά ο ήχος της,αλλά τώρα πλέον κάνω μπιπ σε κάθε στενάκι.
 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.519
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Δυστυχώς στην Ελλάδα είναι απαραίτητη η κόρνα γιατί υπάρχουν πολλοί κοιμισμένοι. Ενώ είναι άλλη η χρήση της σε εμάς έχει γίνει εργαλείο επιβίωσης
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Το μόνο πράγμα που με νοιάζει να λειτουργεί καλά πάνω στο μηχανάκι είναι η κόρνα.Γι'αυτό πέταξα τη μαμά και έβαλα αυτή:

 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.519
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
μετα απο αυτα ολα τα αλλα ειναι ευκολα .........

Στην αρχή ήταν πολύ μπέρδεμα αλλά όταν τα συνήθισα τα βρήκα πιο πρακτικά
 

EvangeloSKG

member
Δημοσιεύσεις
1.693
Ηλικία
48
Περιοχή
Μαρούσι
Μοτοσυκλέτα
R1200GS
Όνομα
Βαγγέλης
Περιοχή
Μαρούσι
μετα απο αυτα ολα τα αλλα ειναι ευκολα .........


Μ’αρέσει που έχει αριστερό-δεξί φλας ξεχωριστά στο αντίστοιχο γκριπ.
Δε μ’αρέσει που χρειαζόταν και τρίτο κουμπί για να τα σβήσεις.
Την κόρνα δεν τη βρίσκεις για κανένα π***τη λόγο.
Επίσης, κορνάρω σπανιότατα έως ποτέ, αλλά μένει η αμφιβολία τι θα γίνει όταν τη χρειαστείς κι αντί για κόρνα θ’ανάψεις αριστερό φλας.
 

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
για `μένα το πιο σπαστικό είναι όταν σε γρήγορη αλλαγή από 1η σε 2α δεν κουμπώνει η ταχύτητα και τελικά μαρσάρεις με κενό... Είναι εκείνη η στιγμή που το σώμα μένει περίπου 4-5 μέτρα πίσω από την ψυχή!

Μια από τις μελλοντικές μου αλλαγές στο 1290 θα είναι σίγουρα η Denali Soundbomb γιατί όταν τη χρειστούμε την κόρνα πρέπει να κάνει αίσθηση! Η μλκια είναι πως δεν είναι ένα απλό plug n play σε όσα μηχανάκια έχουν can bus και θέλει 2-3 πραγματάκια που δε μου κόβει και πολύ να τα κάνω μόνος. :(
 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.519
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
για `μένα το πιο σπαστικό είναι όταν σε γρήγορη αλλαγή από 1η σε 2α δεν κουμπώνει η ταχύτητα και τελικά μαρσάρεις με κενό... Είναι εκείνη η στιγμή που το σώμα μένει περίπου 4-5 μέτρα πίσω από την ψυχή!

Μια από τις μελλοντικές μου αλλαγές στο 1290 θα είναι σίγουρα η Denali Soundbomb γιατί όταν τη χρειστούμε την κόρνα πρέπει να κάνει αίσθηση! Η μλκια είναι πως δεν είναι ένα απλό plug n play σε όσα μηχανάκια έχουν can bus και θέλει 2-3 πραγματάκια που δε μου κόβει και πολύ να τα κάνω μόνος. :(
Έχει έναν καλό ηλεκτρολόγο μοτοσυκλετών στην Θεσσαλονικη.
Συνδυάζεις ένα καφεδάκι με θέα τον λευκό Πύργο και σε έχει έτοιμο
 

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
Έχει έναν καλό ηλεκτρολόγο μοτοσυκλετών στην Θεσσαλονικη.
Συνδυάζεις ένα καφεδάκι με θέα τον λευκό Πύργο και σε έχει έτοιμο

όταν έρθει η ώρα θα σε ενοχλήσω... γιατί με απασχολεί και το "που" θα την βάλω πάνω στο μηχανάκι εκτός του "πως"...
 

gs1100n

new member
Δημοσιεύσεις
343
Ηλικία
44
Όνομα
Νίκος
Εγω θα προσθεσω ενα gadget εργοστασιακο για την εναποθεση του κρανους οταν σταματας καπου..
Παντα καταλήγεις να το βαζεις στη σελα, ρεζερβουαρ, καθρέπτη κτλ..
Ενω αν ειχε καπου ενα ευκολο προσεγγισιμι αντιολισθητικο χωρο θαταν πολυ πιο ασφαλες κ χρήσιμο!
Μην μου πειτε βαλε μπαγκαζιερα ή παρε σκουτερ! Χααχα
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.370
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Εγω θα προσθεσω ενα gadget εργοστασιακο για την εναποθεση του κρανους οταν σταματας καπου..
Παντα καταλήγεις να το βαζεις στη σελα, ρεζερβουαρ, καθρέπτη κτλ..
Ενω αν ειχε καπου ενα ευκολο προσεγγισιμι αντιολισθητικο χωρο θαταν πολυ πιο ασφαλες κ χρήσιμο!
Μην μου πειτε βαλε μπαγκαζιερα ή παρε σκουτερ! Χααχα
Παρε κανα διχτακι και το σκαλωνεις στη σελα κανονικα
 

gs1100n

new member
Δημοσιεύσεις
343
Ηλικία
44
Όνομα
Νίκος
Καλη λυση το διχτακι!
Απλα ελεγα μήπως βγαζανε κατι πιο εργοστασιακό, όπως πχ το 650scarver που πανω απτο τεποζιτο ειχε κενο να μπει το κρανος!
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.370
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Καλη λυση το διχτακι!
Απλα ελεγα μήπως βγαζανε κατι πιο εργοστασιακό, όπως πχ το 650scarver που πανω απτο τεποζιτο ειχε κενο να μπει το κρανος!
Το καλυτερο ειναι το διχτακι σε συνδιασμο με μια κουλουρα-κλειδαρια ποδηλατου.
 
Top Bottom