esel
Μαθουσάλας member
- Δημοσιεύσεις
- 17.151
- Περιοχή
- μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
- Μοτοσυκλέτα
- BMW GS1200 ADV LC
- Όνομα
- Στελιος Τζιανετοπουλος
- Περιοχή
- μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Με το πέρασμα του χρόνου τα υλικά και η διαδικασία κατασκευής ενός κράνους έχουν βελτιωθεί σημαντικά με στόχο να παρέχουν τη μέγιστη δυνατή προστασία σε ένα από τα πιο ευαίσθητα όργανα του ανθρώπινου σώματος, τον εγκέφαλο. Το έργο των κατασκευαστών δεν είναι εύκολο καθώς το κράνος πρέπει να είναι άνετο και ελαφρύ, αλλά ταυτόχρονα να μπορεί να προστατέψει το κεφάλι του αναβάτη σε περίπτωση σύγκρουσης.
Τα υλικά κατασκευής επιλέγονται με βάση τις ιδιότητες που θέλει ο κάθε κατασκευαστής να δώσει στο κράνος του και τη συμπεριφορά που αυτό θα έχει τη στιγμή της πρόσκρουσης. Θα πρέπει να είναι σε θέση να απορροφήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό κινητικής ενέργειας, πριν τη μεταφέρει στο κρανίο του αναβάτη. Αν σκεφτούμε ότι τα ατυχήματα γίνονται σε διάφορες ταχύτητες και το κράνος προσκρούει σε διαφορετικά υλικά, είναι κατανοητό ότι είναι δύσκολο να βρεθεί η χρυσή τομή, δηλαδή ένα κράνος που να μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε κατάσταση.
Τα κράνη μοτοσυκλέτας αποτελούνται από 3 βασικά μέρη: το εξωτερικό κέλυφος, ένα αφρώδες υπόστρωμα και τέλος την εσωτερική επένδυση. Ας τα δούμε αναλυτικά:
Εξωτερικό κέλυφος
Το εξωτερικό κέλυφος αναλαμβάνει τον δύσκολο ρόλο του να αντέχει σε κάθε είδους χτυπήματα και να προφυλάσσει από τα στοιχεία της φύσης. Το πιο συνηθισμένο υλικό κατασκευής είναι το θερμοπλαστικό, αλλά τα ακριβότερα κράνη χρησιμοποιούν πιο εξωτικά υλικά όπως fiberglass, kevlar και ανθρακονήματα.
Αφρώδες υπόστρωμα
Κάτω από το εξωτερικό κέλυφος υπάρχει μια πυκνή στρώση ειδικού αφρού, όμοιου με αυτόν που χρησιμοποιούνται στις ζώνες παραμόρφωσης των αυτοκινήτων. Είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να είναι αρκετά σταθερός υπό φυσιολογικές συνθήκες, αλλά σε περίπτωση πρόσκρουσης, παραμορφώνεται απορροφώντας μεγάλα ποσά ενέργειας χωρίς να φέρνει αντίσταση. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που πρέπει το κράνος να αντικαθίσταται ακόμα και μετά από μέτρια σύγκρουση.
Εσωτερική επένδυση
Το κεφάλι του αναβάτη έρχεται σε άμεση επαφή με την εσωτερική επένδυση και αυτή φροντίζει ώστε να του παρέχει άνεση και τέλεια εφαρμογή. Συνήθως, αποτελείται από ένα κεντρικό κομμάτι για το πάνω και πίσω μέρος του κεφαλιού και άλλα δυο μικρότερα κομμάτια, ένα για κάθε μάγουλο. Στα περισσότερα κράνη οι επενδύσεις αφαιρούνται για να μπορούν να πλυθούν και είναι και αποτελούν άλλο ένα σημείο που καθορίζει την ποιότητα και την τιμή ενός κράνους.
www.mototriti.gr
Τα υλικά κατασκευής επιλέγονται με βάση τις ιδιότητες που θέλει ο κάθε κατασκευαστής να δώσει στο κράνος του και τη συμπεριφορά που αυτό θα έχει τη στιγμή της πρόσκρουσης. Θα πρέπει να είναι σε θέση να απορροφήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό κινητικής ενέργειας, πριν τη μεταφέρει στο κρανίο του αναβάτη. Αν σκεφτούμε ότι τα ατυχήματα γίνονται σε διάφορες ταχύτητες και το κράνος προσκρούει σε διαφορετικά υλικά, είναι κατανοητό ότι είναι δύσκολο να βρεθεί η χρυσή τομή, δηλαδή ένα κράνος που να μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε κατάσταση.
Τα κράνη μοτοσυκλέτας αποτελούνται από 3 βασικά μέρη: το εξωτερικό κέλυφος, ένα αφρώδες υπόστρωμα και τέλος την εσωτερική επένδυση. Ας τα δούμε αναλυτικά:
Εξωτερικό κέλυφος
Το εξωτερικό κέλυφος αναλαμβάνει τον δύσκολο ρόλο του να αντέχει σε κάθε είδους χτυπήματα και να προφυλάσσει από τα στοιχεία της φύσης. Το πιο συνηθισμένο υλικό κατασκευής είναι το θερμοπλαστικό, αλλά τα ακριβότερα κράνη χρησιμοποιούν πιο εξωτικά υλικά όπως fiberglass, kevlar και ανθρακονήματα.
- Θερμοπλαστικό
- Fiberglass
- Kevlar και carbon
Αφρώδες υπόστρωμα
Κάτω από το εξωτερικό κέλυφος υπάρχει μια πυκνή στρώση ειδικού αφρού, όμοιου με αυτόν που χρησιμοποιούνται στις ζώνες παραμόρφωσης των αυτοκινήτων. Είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να είναι αρκετά σταθερός υπό φυσιολογικές συνθήκες, αλλά σε περίπτωση πρόσκρουσης, παραμορφώνεται απορροφώντας μεγάλα ποσά ενέργειας χωρίς να φέρνει αντίσταση. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που πρέπει το κράνος να αντικαθίσταται ακόμα και μετά από μέτρια σύγκρουση.
Εσωτερική επένδυση
Το κεφάλι του αναβάτη έρχεται σε άμεση επαφή με την εσωτερική επένδυση και αυτή φροντίζει ώστε να του παρέχει άνεση και τέλεια εφαρμογή. Συνήθως, αποτελείται από ένα κεντρικό κομμάτι για το πάνω και πίσω μέρος του κεφαλιού και άλλα δυο μικρότερα κομμάτια, ένα για κάθε μάγουλο. Στα περισσότερα κράνη οι επενδύσεις αφαιρούνται για να μπορούν να πλυθούν και είναι και αποτελούν άλλο ένα σημείο που καθορίζει την ποιότητα και την τιμή ενός κράνους.
www.mototriti.gr