Οι εξορμήσεις μιας πάπιας - τα χρονικά ενός παπόβιου

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Θα βολέψει τον Τάσο εντός πόλεως, σε διανομή, το παραπάνω γρανάζωμα;
 

Vrasidas

new member
Δημοσιεύσεις
69
Όνομα
Βρασίδας
Θα βολέψει τον Τάσο εντός πόλεως, σε διανομή, το παραπάνω γρανάζωμα;

Ας το δοκιμάσει να μας πει ο ίδιος. Με αυτό το γρανάζωμα σίγουρα ο κινητήρας αναπνέει καλύτερα, θα καίει λιγότερο εφόσον θα κρατάει άνετα και την 4η από χαμηλά ... γενικά με λιγότερες στροφές θα έχει καλύτερο τράβηγμα από ότι τώρα σε όλο το φάσμα. Άρα γιατί να έχει πρόβλημα στη διανομή ?
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.772
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
15-39 με 15-40 τότε;

Θα ρωτήσω τον μηχανικό μου για πίσω γρανάζι κιόλας αν είναι
 

Vrasidas

new member
Δημοσιεύσεις
69
Όνομα
Βρασίδας
Μόνο η δοκιμή θα σου δείξει το δρόμο. Είναι σίγουρο πως θα μπεις στη διαδικασία να πειραματιστείς και άλλο με το πίσω μόλις δεις τη διαφορά.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.772
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Να ρωτήσω κάτι όμως, το γρανάζωμα δεν θα πρέπει να είναι και με βάση την ροπή και ιπποδύναμη του μοτέρ; Εννοώ οτι το κάθε μοτέρ βγάζει την μέγιστη ροπή του και ιπποδύναμη του σε διαφορετικές στροφές. Πχ το Address βγάζει 10 ίππους στις 8000RPM και την μέγιστη ροπή του (0.96 kgm) στις 5800RPM.

Γιατί μου είπε και ο πατέρας μου (επίσης είχε ένα παπί τέρμα φτιαγμένο στην ηλικία μου συν 2 μηχανές μέχρι στιγμής) οτι αν το γρανάζωμα είναι πιο απλωτό δηλαδή πιο μεγάλο τότε και το τράβηγμα απλώνεται σε όλο το φάσμα των RPM, δηλαδή οτι ο κατασκευαστής πειραμματίζεται επίσης με αρκετά πριν το βγάλει στην παραγωγή το παπί. Δεν έχει και άδικο αλλά ναι αν δεν το δοκιμάσω τότε δεν θα μάθω προφανώς...
 

Vrasidas

new member
Δημοσιεύσεις
69
Όνομα
Βρασίδας
Να ρωτήσω κάτι όμως, το γρανάζωμα δεν θα πρέπει να είναι και με βάση την ροπή και ιπποδύναμη του μοτέρ; Εννοώ οτι το κάθε μοτέρ βγάζει την μέγιστη ροπή του και ιπποδύναμη του σε διαφορετικές στροφές. Πχ το Address βγάζει 10 ίππους στις 8000RPM και την μέγιστη ροπή του (0.96 kgm) στις 5800RPM.

Γιατί μου είπε και ο πατέρας μου (επίσης είχε ένα παπί τέρμα φτιαγμένο στην ηλικία μου συν 2 μηχανές μέχρι στιγμής) οτι αν το γρανάζωμα είναι πιο απλωτό δηλαδή πιο μεγάλο τότε και το τράβηγμα απλώνεται σε όλο το φάσμα των RPM, δηλαδή οτι ο κατασκευαστής πειραμματίζεται επίσης με αρκετά πριν το βγάλει στην παραγωγή το παπί. Δεν έχει και άδικο αλλά ναι αν δεν το δοκιμάσω τότε δεν θα μάθω προφανώς...

Τα εργοστάσια παράγουν μαζικά μοτοσικλέτες βασιζόμενα σε μέσους όρους ... μέσο όρο βάρους αναβάτη, χρήσης, γεωγραφικού χώρου, ικανότητας οδηγού ... κτλ ... έτσι ώστε η μηχανή να τα κάνει "όλα" αλλά στο περίπου ...

Ακούγεται ίσως περίεργο αλλά από την πρώτη ημέρα αγοράς της μοτ/τας πρέπει να τη φέρουμε στα δικά μας μέτρα και σταθμά με βάση τα δικά μας δεδομένα χρήσης - βάρους - τόπου κίνησης - ικανότητας οδήγησης ....

Το δικό σου (όπως και όλων των υπολοίπων) δεν κατασκευάστηκε αποκλειστικά για να ανεβοκατεβαίνει τις ανηφόρες του Πηλίου, ούτε για να κινείται σε ατέλειωτες φλαταδούρες, ούτε να τα κάνει όλα αυτά δικάβαλο ... αλλά να μπορεί με κάποια αξιοπρέπεια να τα κάνει "όλα στο περίπου" ....
Αυτό π.χ. έχει απόλυτη εφαρμογή ακόμα και σε ποδήλατο που αγοράζει κάποιος. Με την αγορά του ΠΡΕΠΕΙ να το φέρει στα προσωπικά του μέτρα και σταθμά ... αλλιώς θα πηγαίνει μεν αλλά θα καταναλώνει περισσότερη ενέργεια - κούραση - ζημιές στα γόνατα, μέση καρπούς ...

Μην ακούς εάν κάποιος είχε ή έχει φτιαγμένο το παπί ή τη μηχανή του γενικά και αόριστα. Δεν αφορά το δικό σου παπί ή εσένα γιατί όλα είναι σχετικά με δεδομένα που δεν έχουν σχέση με εσένα. Ούτε εσύ ξέρεις ή ακόμα ούτε ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του φτιαγμένου εάν έκανε την καλύτερη δυνατή με βάση τα δεδομένα του (και εάν τα είχε μελετήσει σωστά) ...

Βρες τα δικά σου πατήματα ... πειραματίσου με τα δικά σου δεδομένα, ψάξε τη δική σου μηχανή.
Υπάρχει ένας χρυσός κανόνας που λέει : αν δεν πληρώσεις - δεν θα μάθεις ...
Ο στόχος είναι να πληρώσεις όσο το δυνατόν λιγότερα και για τα πιο ουσιαστικά πράγματα ... Π.χ. το θέμα των αναρτήσεων (θέμα ζωής και θανάτου) δεν είδα να θιχτεί κάπου.
Επίσης ο σκοπός είναι να μη μπουκώσεις με υπερπληροφόρηση που θα σε κουράσει και απογοητεύσει. Απλά και σταθερά βήματα και την άκρη θα τη βρεις ...

Ξεκίνα από τα γρανάζια και τις δοκιμές τους ... και βάλε στην άκρη αυτά με τα λιγότερα δόντια, να είσαι σίγουρος πως επειδή ψάχνεσαι, κάποια στιγμή θα τα χρειαστείς. ;)(π.χ. όταν δυναμώσεις κάποια στιγμή το μοτέρ .... ;))
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
...
Ο στόχος είναι να πληρώσεις όσο το δυνατόν λιγότερα και για τα πιο ουσιαστικά πράγματα ... Π.χ. το θέμα των αναρτήσεων (θέμα ζωής και θανάτου) δεν είδα να θιχτεί κάπου.
..... ;))

Ακριβώς! Φτιάχνει ο άλλος το μοτέρ του τούμπανο για κόντρες και τα φρένα του είναι πλέον σαν ποδηλάτου.Δεν τα βελτιώνει ,όπως δεν ασχολείται με την ανάρτηση αν πάει σαν εκδιδομένη. Τα λάστιχα είναι πλέον στα λινά ,αλλά θα βρεί λεφτά για αλλαγή από την επόμενη κόντρα...
 
Τελευταία επεξεργασία:

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Η αλήθεια με τα μηχανάκια είναι,ότι δεν μπορούν να προσαρμοστούν εργοστασιακά στον κάθε αναβάτη ξεχωριστά,όπως τονίζει ο Βρασίδας.Οι ιάπωνες είναι εξπέρ στο να βγάζουν μηχανάκια που καλύπτουν διαφορετικούς σωματότυπους μόλις βγουν από την γραμμή παραγωγής.Αν θέλεις καλύτερα φρένα ,λάστιχα, αναρτήσεις θα πλερώκεις...
Η μόνη επιφύλαξη μου αφορά την εξάτμιση και το γρανάζωμα.Πιστεύω και τα δύο έχουν μελετηθεί από την μαμά εταιρία για βέλτιστη απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, απλά κάπου χάνεις λίγο ,κάπου κερδίζεις. Η λεγόμενη χρυσή τομή.
Αν βέβαια κάνεις dragster,hill climbing ,enduro αλλάζει το πράγμα.
Ειδικά για την εξάτμιση τα τελευταία 8-10 χρόνια το switch σε aftermarket γίνεται κυρίως για τον ήχο.10 άλογα πλέον δεν μπορείς να βγάλεις με νέο λαιμό-τελικό μόνο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

kostas_366

member
Δημοσιεύσεις
787
Περιοχή
Αργολίδα
Όνομα
Κωνσταντίνος
Το μόνο που μπορείς να κάνεις στο address σε θέμα γραναζιού είναι 1 δόντι μικρότερο πίσω. Δεν θα δεις και πολλά, απλά λίγο θα ``ξεκουράζετε`` σε ευθείες-κατηφόρες. Εμπρός δεν πειράζεις τπτ. Είναι περίεργο το σασμάν του. Αν μεγαλώσεις ακόμη θα δουλεύεις μόνιμα 3η.
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Άκου μια γνώμη ... Αν θες την ακούς, αν θες την απορρίπτεις.


Ποσότητα λαδιού, αν ο κατασκευαστής σου λέει 750 ml, βάζεις min ένα λίτρο σε κάθε αλλαγή. (Μην τρομάζεις , στο δικό μου αντίστοιχα βάζω 1,8 lt)

Ταπεινή μου γνώμη ,μην βάζετε παραπάνω λάδι στο μοτέρ,εκτός αν σας το καίει και φοβάστε ''κόλλημα''.Μακροπρόθεσμα βλάπτεται ο κινητήρας.
Το beverly είναι στην εγγύηση, οπότε το πάω αναγκαστικά στον επίσημο .Μετά την πρώτη αλλαγή λαδιών (1.3λιτ) στα 1000 χλμ ένοιωθα το μοτέρ ''πιεσμένο'' και με παραπάνω κραδασμούς αφού τα τζιμάνια βαρέθηκαν να υπολογίσουν και έχυσαν παραπάνω μέσα.Αφαίρεσα 80 ml ΜΟΝΟ και όλα καλά.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.772
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
@thanosgp Προφανώς και εγω δεν γίνεται να ξέρω πιο πολλά απο το team των Ιαπώνων στην Suzuki όταν σχεδιάσανε το μοτέρ στο Address. Σίγουρα έχω λιγότερο απο το 0.05% της τεχνογνωσίας τους πάνω σε αυτά τα θέματα. Όσον αφορά την εξάτμιση: το μηχανάκι απο το εργοαστάσιο έχει ρυθμιστεί για να τραβάει καλά στις χαμηλές και μεσσαίες στροφές. Απο εκεί και πάνω όμως η δύναμη εξαντλείται. Δεν λέω οτι με μια motorsport που έβαλα το μοτέρ απο 10 άλογα έγινε 20 προφανώς αλλά έχει απελευθερωθεί το μοτέρ και αυτό το είδα σε δικάβαλο που πηγαίνει πιο άνετα. Λαδάκια ότι λέει το κάρτερ. Το δίκο μου παίρνει 800ml λάδι άρα τόσα θα βάλω και θα έχω και άλλα 200ml στο μπουκάλι για τυχόν περίπτωση.

@kostas_366 Το Address στο σασμάν πάει κάπως έτσι: 1η και 2α κοντή η 3η μακριά και η 4η πολύ μακριά. Σκέψου έχει τύχει σε τέρμα κατηφόρα και χωρίς αέρα η 4η να κοφτάρει στα 130. Που δεν είναι καθόλου λίγο για παπί. Αν βάλω μεγαλύτερο γρανάζωμα το μηχανάκι με 2 άτομα σε ανηφόρες θα κουραστεί αρκετά και αυτό δεν το θέλω. Μόνος μου το έχω δοκιμάσει και πηγαίνει τέρμα ήρεμα αλλά δεν με βολεύει προσωπικά

@Vrasidas Σίγουρα βγαίνουνε όλα κατά έναν μέσο όρο δηλαδή να εξυπηρετεί σχεδόν τους πάντες. Βάρος το παπί είναι 105 κιλά, εγω 70 η κοπελιά πες 58-60 κιλά γενικά είμαστε αδύνατοι σχετικά συνεπώς το μοτέρ δεν ζορίζεται τόσο πολύ. Αν ανέβει όμως πχ ο κολλητός μου που είναι 1.85 και 90κατι κιλά γομάρι (:p:p) τότε ναι το μοτεράκι θα ζοριστεί λίγο παραπάνω. Εγω πιστεύω οτι για την χρήση που θέλω δηλαδή για τους δρόμους που θα πατήσει το μηχανάκι ένα κοντότερο γρανάζωμα θα είναι just fine. Ρώτησα τον μηχανικό επίσης για μεγαλύτερο πίσω με σκοπό πχ να έβαζα ένα 15 μπροστά και ενα 38 τουλάχιστον πίσω αλλά δεν παίζει να ταιριάζει κάτι άλλο σε Address εκτός και αν πάω σε κάνα μηχανουργείο να μου φτιάξουνε ένα 39-40 ας πούμε. Τώρα να δυναμώσω μοτέρ δεν θέλω...γίνεται, ναι παίρνει και 57mm και 60mm πιστόνι (νομίζω πάιρνει το 57αρι απο μαμά Suzuki FX με ίδια μπίελα όμως). Εργοστασιακή διάμετρος πιστονιού είναι 53.5 με διαδρομή 55.2 άρα πες με 57mm θα γινότανε 150-160 αλλά δεν το θέλω...θα χάσει σε αξιοπιστία, θα καίει παραπάνω βενζίνες και πρέπει να μπλέξω με προγράμματα ίσως μεγαλύτερο μπεκ κλπ. Γενικά σε injection παπί δεν συμφέρει τέτοια δουλειά εξάλλου είναι καθαρά βολτάδικο. Θα πάω μετά το φαγητό (ε να μην φάμε και λιγάκι?) να δοκιμάσω το 13-35 και θα σου πω εντυπώσεις. Αν απογοητευτώ τότε θα ρωτήσω τον μάστορα αν γίνεται να φτιάξω ένα μεγαλύτερο γρανάζι πίσω σε μηχανουργείο.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.772
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Σίγουρα αλλά παράλληλα με την εύρεση της χρυσής τομής, αυτό το κόψε ράψε για να φέρεις το μοτεράκι στα μέτρα σου πρέπει να διατηρήσω και μια αξιοπιστία γιατί ναι το αν δεν πληρώσεις δεν θα μάθεις αλλά εν έτει 2019 τα χρήματα δεν τα βρίσκεις και στα δέντρα πόσο μάλιστα στην περίπτωση μου προσπαθώ να ισορροπήσω ΤΕΙ, έξοδοι και μηχανάκι με delivery...όλα θα γίνουνε ένα ένα αλλά για αρχή ας παίξω με γρανάζωμα λιγάκι.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.772
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Γεμάτο ντεπόζιτο, μπουφανάκι μηχανής (Spidi OnTrack), γάντια, αρβυλάκια και φύγαμε και σήμερα. Τα φρένα αλλαχτήκανε χθες, μπροστά τακάκια Brenta, υγρά φρένων και πίσω ένα δυνατό ταμπούρο γνήσιο Suzuki. Check engine ανάβει και σβήνει δίνοντας σου το ΟΚ οτι μπορείς να φύγεις.


Για Μακρυνίτσα καλά πάω;

Για ακόμα μια φορά το Πήλιο δεν παύει να σου κόβει την ανάσα με την βλάστηση και το πράσινο να κυριαρχεί παντού!

Τελικά καλά πήγαινα για Μακρυνίτσα :D:p



Ο Βόλος απο ψηλά. Τέρμα αριστερά στο βάθος είναι ο Αλμυρός. Πρέπει και εκεί να πάω βόλτα κάποια στιγμή...

Βοήθησα και τον μικρό εδω πέρα να περάσει τον δρόμο. Η καλή πράξη της ημέρας:D



Η βόλτα άξιζε 1000%. Ο καιρός ήτανε υπέροχος, η ατμόσφαιρα πεντακάθαρη και φυσικά άπειρη όρεξη. Είχα καιρό να πάω βόλτα πρωί στο Πήλιο (έπεσε και δουλειά και διάβασμα εξεταστικής μαζί) συνεπώς το ευχαριστήθηκα στο τέρμα. Ειδικά στις στροφές είπε να το πιέσω λίγο περισσότερο το μηχανάκι σήμερα...δεν παραπονέθηκε καθόλου. Οι σχετικά σκληρές αναρτήσεις πίσω (η οποιές δεν είναι ρυθμιζόμενες) προσφέρουνε πολύ αξιοπρεπές κράτημα στις στροφές και σου επιτρέπουνε να κάνεις και τα motoGPιστικα στου στην άσφαλτο. Εξαίρεση αποτελεί η Κουκουράβα η οποιά μέσα σε 10 λεπτά σε οδηγέι προς Μακρυνίτσα σβέλτα αλλά ο δρόμος είναι γεμάτος κακοτεχνίες συνεπώς δεν σε παίρνει για πολλά παιχνίδια.
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Αν πας απέναντι στον αλμυρό, κατεβα κάτω στην παραλία .
Έχει ενα θερινό καφέ για να ξαποστάσεις.
Εκεί αραζω τα καλοκαίρια.
Βουταω
Βγάζω μια δυο γυαλιστερες ,πινω τα τσίπουρα μου και χαλαρωνω...

IMG_20190523_210837-1560x2080.jpg



IMG_20190523_210900-640x480.jpg


IMG_20190523_210946-480x640.jpg





Ααα
Βλέπεις και τα 16αρια απο την 111
όπως κανεις μακροβουτια
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.772
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
@SHOOTER045 Μου είπε και ο πατέρας μου όταν πάρει άδεια να πηγαίναμε βόλτα Βόλος - Αλμυρός με τα μηχανάκια. Εγω με το Address ο πατέρας μου με το Downtown. Δεν εχω πάει ποτέ εκεί πέρα η αλήθεια είναι...
 

Zatara

member
Δημοσιεύσεις
1.423
Ηλικία
54
Περιοχή
Κουκουβάουνες
Μοτοσυκλέτα
Daytona DY 125RS EFI '17
Όνομα
Γιαβάσης Βλάμης
...πινω τα τσίπουρα μου και χαλαρωνω...


Ρε μια οκαζιόν να μη μπεκρουλιάζετε δεν υπάρχει;
Ορέστηδες Μακρήδες κι εσύ κι ο άλλος ο λαγκαβούλιας

abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk
 

kalampokas

member
Δημοσιεύσεις
1.040
Περιοχή
Κυψέλη
Μοτοσυκλέτα
"Σούζυ" GsxF 650 "Σκλάβος" Cbf 125
Όνομα
Θανάσης
Περιοχή
Κυψελάρα πάουα
μπράβο ρε παλικάρι είσαι ωραίος....και τα διαβάσματα σου και τις βολτάρες σου, και όλα !
εύχομαι τα καλύτεραGreeting
 
Top Bottom