Να ρωτήσω κάτι όμως, το γρανάζωμα δεν θα πρέπει να είναι και με βάση την ροπή και ιπποδύναμη του μοτέρ; Εννοώ οτι το κάθε μοτέρ βγάζει την μέγιστη ροπή του και ιπποδύναμη του σε διαφορετικές στροφές. Πχ το Address βγάζει 10 ίππους στις 8000RPM και την μέγιστη ροπή του (0.96 kgm) στις 5800RPM.
Γιατί μου είπε και ο πατέρας μου (επίσης είχε ένα παπί τέρμα φτιαγμένο στην ηλικία μου συν 2 μηχανές μέχρι στιγμής) οτι αν το γρανάζωμα είναι πιο απλωτό δηλαδή πιο μεγάλο τότε και το τράβηγμα απλώνεται σε όλο το φάσμα των RPM, δηλαδή οτι ο κατασκευαστής πειραμματίζεται επίσης με αρκετά πριν το βγάλει στην παραγωγή το παπί. Δεν έχει και άδικο αλλά ναι αν δεν το δοκιμάσω τότε δεν θα μάθω προφανώς...
Τα εργοστάσια παράγουν μαζικά μοτοσικλέτες βασιζόμενα σε μέσους όρους ... μέσο όρο βάρους αναβάτη, χρήσης, γεωγραφικού χώρου, ικανότητας οδηγού ... κτλ ... έτσι ώστε η μηχανή να τα κάνει "όλα" αλλά στο περίπου ...
Ακούγεται ίσως περίεργο αλλά από την πρώτη ημέρα αγοράς της μοτ/τας πρέπει να τη φέρουμε στα δικά μας μέτρα και σταθμά με βάση τα δικά μας δεδομένα χρήσης - βάρους - τόπου κίνησης - ικανότητας οδήγησης ....
Το δικό σου (όπως και όλων των υπολοίπων) δεν κατασκευάστηκε αποκλειστικά για να ανεβοκατεβαίνει τις ανηφόρες του Πηλίου, ούτε για να κινείται σε ατέλειωτες φλαταδούρες, ούτε να τα κάνει όλα αυτά δικάβαλο ... αλλά να μπορεί με κάποια αξιοπρέπεια να τα κάνει "όλα στο περίπου" ....
Αυτό π.χ. έχει απόλυτη εφαρμογή ακόμα και σε ποδήλατο που αγοράζει κάποιος. Με την αγορά του ΠΡΕΠΕΙ να το φέρει στα προσωπικά του μέτρα και σταθμά ... αλλιώς θα πηγαίνει μεν αλλά θα καταναλώνει περισσότερη ενέργεια - κούραση - ζημιές στα γόνατα, μέση καρπούς ...
Μην ακούς εάν κάποιος είχε ή έχει φτιαγμένο το παπί ή τη μηχανή του γενικά και αόριστα. Δεν αφορά το δικό σου παπί ή εσένα γιατί όλα είναι σχετικά με δεδομένα που δεν έχουν σχέση με εσένα. Ούτε εσύ ξέρεις ή ακόμα ούτε ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του φτιαγμένου εάν έκανε την καλύτερη δυνατή με βάση τα δεδομένα του (και εάν τα είχε μελετήσει σωστά) ...
Βρες τα δικά σου πατήματα ... πειραματίσου με τα δικά σου δεδομένα, ψάξε τη δική σου μηχανή.
Υπάρχει ένας χρυσός κανόνας που λέει : αν δεν πληρώσεις - δεν θα μάθεις ...
Ο στόχος είναι να πληρώσεις όσο το δυνατόν λιγότερα και για τα πιο ουσιαστικά πράγματα ... Π.χ. το θέμα των αναρτήσεων (θέμα ζωής και θανάτου) δεν είδα να θιχτεί κάπου.
Επίσης ο σκοπός είναι να μη μπουκώσεις με υπερπληροφόρηση που θα σε κουράσει και απογοητεύσει. Απλά και σταθερά βήματα και την άκρη θα τη βρεις ...
Ξεκίνα από τα γρανάζια και τις δοκιμές τους ... και βάλε στην άκρη αυτά με τα λιγότερα δόντια, να είσαι σίγουρος πως επειδή ψάχνεσαι, κάποια στιγμή θα τα χρειαστείς. ;)(π.χ. όταν δυναμώσεις κάποια στιγμή το μοτέρ .... ;))