Νόμος της Ε.Ε. για “δικαίωμα στην επισκευή”! Αλλάζουν όλα στις μελλοντικές μεταχειρισμένες!

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Νόμος της Ε.Ε. για “δικαίωμα στην επισκευή”! Αλλάζουν όλα στις μελλοντικές μεταχειρισμένες!
Πως θα επηρεάσει την κατασκευή μοτοσυκλετών

Μια νέα ολοκληρωμένη νομοθεσία, σχετικά με κάθε μορφής προϊόντα που θα πωλούνται στις χώρες μέλη της, ετοιμάζει να εφαρμόσει η Ε.Ε., η οποία θα αλλάξει σε πολύ μεγάλο βαθμό τη βιομηχανία και το εμπόριο. Κυρίως όμως θα αποτελέσει τη βάση για να κλείσουν τα στόματα όσων προωθούν λυσσαλέα τον υπερκαταναλωτικό με το έολο επιχείρημα ότι τα παλιά αντικείμενα είναι ρυπογόνα και πρέπει να τα αντικαταστήσουμε με νέα, “οικολογικής” τεχνολογίας.

Με άλλα λόγια, η Ε.Ε. επιτέλους αλλάζει στρατηγική και από εκεί που επιδοτούσε τον υπερκαταναλωτισμό, από εδώ και στο εξής θα προστατεύει πραγματικά το περιβάλλον από τους εκατομμύρια τόνους “σκουπιδιών” στηρίζοντας την λεγόμενη “κυκλική οικονομία”.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο σχεδιασμός των αυτοκινήτων και των μοτοσυκλετών θα αλλάξει ριζικά. Γιατί; Διότι τώρα οι κατασκευαστές ακολουθούν σε παγκόσμιο επίπεδο μία λίγο-πολύ αμερικάνικη κουλτούρα “Αγόρασέ το- Οδήγα το – Πέταξέ το – Πάρε καινούριο”. Στις μοτοσυκλέτες το πρόβλημα δεν ήταν άμεσο και δεν είχαμε υποστεί κάποιας μορφής φορολογικό εκβιασμό για να στείλουμε στη χωματερή δίκυκλα των δέκα ή δεκαπέντε ετών. Έμμεσα όμως, ο φορολογικός εξαναγκασμός από τις κυβερνήσεις για συχνή αντικατάσταση αυτοκινήτων επιβάρυνε με σοβαρά χρηματικά ποσά τον οικογενειακό προϋπολογισμό (στην Ελλάδα που δεν έχει δική της βιομηχανία είχε σοβαρές επιπτώσεις στο εμπορικό ισοζύγιο), δεσμεύοντας κεφάλαια που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε άλλες ανάγκες.

Η νομοθεσία αυτή αποτελεί συνέχεια του νόμου για επάρκεια ανταλλακτικών σε βάθος δεκαετίας, έχει περάσει το στάδιο της διαβούλευσης και είναι έτοιμη να περάσει και να οριστούν ημερομηνίες που θα μπει σε ισχύ. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει πισω-γύρισμα από αυτό το στάδιο και δεν αναμένεται να συμβεί και στην συγκεκριμένη περίπτωση.

Μπαίνοντας στην ουσία της νέας νομοθεσίας, αντιτίθεται πρακτικά σε αυτό που συμβαίνει τώρα. Το γεγονός δηλαδή πως ο σχεδιασμός των εξαρτημάτων και τα υλικά των εξαρτημάτων να ακολουθούν την νοοτροπία της “μιας χρήσης”. Πλαστικά γύρω και μέσα στον κινητήρα, τα οποία με την ζέστη καταστρέφονται ή σφραγισμένοι μηχανισμοί (π.χ. κιβώτια ταχυτήτων) που για μια σπασμένη βίδα το πετάς και λόγω υψηλού κόστους αντικατάστασης πετάς ολόκληρο το όχημα, θα σταματήσουν να υπάρχουν στα δίκυκλα και τα αυτοκίνητα.







Από εδώ και στο εξής κάθε μηχανισμός θα πρέπει να επισκευάζεται, ώστε το ωφέλιμο χρονικό όριο χρήσης του να είναι το μέγιστο δυνατό. Η νομοθεσία αυτή θα έχει άμεσα και απτά αποτελέσματα και στην χρήση των υλικών κατασκευής. Όπως θυμάστε, οι ψευτο-οικολόγοι είχαν προωθήσει μια ολόκληρη προπαγάνδα για τα βιοδιασπώμενα πλαστικά, δηλαδή τα πλαστικά που δεν μένουν αναλλοίωτα για πολλά χρόνια, αλλά διασπώνται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όπως αποδείχτηκε όμως, τα πλαστικά αυτού του είδους όχι μόνο περιόριζαν την αντοχή των μηχανισμών οδηγώντας τους στις χωματερές, αλλά πολύ χειρότερα, μόλυναν το υπέδαφος και τα ύδατα σε τεράστιες εκτάσεις λόγω της διασποράς τους.

Με τη νέα νομοθεσία το είδος των πλαστικών που θα χρησιμοποιούνται στα προϊόντα θα πρέπει ΚΑΙ να αντέχουν ΚΑΙ να ανακυκλώνονται πλήρως. Όμως το σημαντικότερο όλων είναι πως το "Built to Last" θα επιβάλλεται δια νόμου. Έχουμε πει πολλές φορές πως το πιο οικολογικό πράγμα που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να κρατάει σε καλή κατάσταση το όχημά του για όσα περισσότερα χρόνια γίνεται (εννοείται πως αυτό ισχύει με την προϋπόθεση πως τα ΚΤΕΟ κάνουν σοβαρά τη δουλειά τους και η τροχαία είναι αμείλικτη σε οχήματα-φέρετρα που κυκλοφορούν στους δρόμους).



Οι πραγματικές ανάγκες για προσωπική μετακίνηση επαρκούν μια χαρά για να στηρίξουν την αγορά καινούριων οχημάτων και ο εμπορικός κόσμος θα αντικαταστήσει τα μειωμένα κέρδη από την πώληση καινούριων οχημάτων, μέσω της αύξησης των πωλήσεων ανταλλακτικών και υπηρεσιών after sale service. Επίσης η αγορά του μεταχειρισμένου θα αναβαθμιστεί, κρατώντας τις τιμές των μεταχειρισμένων υψηλότερα (προς όφελος των καινούριων οχημάτων…) ενώ οι βιοτεχνίες επισκευής και κατασκευής ανταλλακτικών θα ανθήσουν.

Ειδικά αυτό το τελευταίο είναι υπέρ των χωρών σαν την Ελλάδα, που δεν έχει τη δυνατότητα να στηρίξει μεγάλες βιομηχανίες (ούτε την κουλτούρα) σε αντίθεση με τις μικρές βιοτεχνίες, που λόγω ευελιξίας και μικρού μεγέθους επιβιώνουν πιο εύκολα στα ελληνικά δεδομένα και την έλλειψη υποδομών.

https://www.motomag.gr/news/epikair...a-stin-episkeyi-allazoyn-ola-stis-mellontikes
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.131
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
ειλικρινά ισως το πιο αξιοπροσεκτο ,το πιο αξιεπαινο ,το πιο πανχρησιμο, το πιο πανκαλλιστο , (δεν βρισκω αλλες λεξεις) νομοσχεδιο αρκει βεβαιως βεβαιως να γινει και πραξη απο τις εταιρείες.....

GreetingGreetingGreeting
 

Coyote

member
Δημοσιεύσεις
866
Μοτοσυκλέτα
Βαρκαντέρο
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Αθήνα
Κατά τα άλλα οι εταιρίες κλειδώνουν τους εγκέφαλους και σε υποχρεώνουν να πας σε εξουσιοδοτημένο. Και τι θα αλλάξει; Θα στέλνουν όλη την μονάδα που έχει πρόβλημα αν δεν επισκευάζεται στην εδώ αντιπροσωπία και θα κοστολογούν την όποια επισκευή θέλουν όσο θέλουν.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Κατά τα άλλα οι εταιρίες κλειδώνουν τους εγκέφαλους και σε υποχρεώνουν να πας σε εξουσιοδοτημένο. Και τι θα αλλάξει; Θα στέλνουν όλη την μονάδα που έχει πρόβλημα αν δεν επισκευάζεται στην εδώ αντιπροσωπία και θα κοστολογούν την όποια επισκευή θέλουν όσο θέλουν.

Σωστό με τα σημερινά δεδομένα, αλλά νομίζω πως θα ακολουθήσουν τον δρόμο των εταιριών τεχνολογίας.
Στον χώρο της τεχνολογίας, σε πολλά λογισμικά, αγοράζοντας το λογισμικό αυτόματα σου παρέχεται είσοδος root για όποιες αλλαγές θέλεις να παραμετροποιήσεις. Θα το έχετε ακούσει κάποιοι για τις συσκευές android πχ. Πρακτικά προς τα εκει θα πάνε και οι μοτοσυκλέτες στο θέμα των εγκεφάλων. Απλά θα πρέπει να βάλεις τον κωδικό που πήρες κατα την αγορά ή τη μεταπώληση απο τον πρώτο αγοραστή. Θα βοηθήσει και με το θέμα των κλοπών αυτό.
Φυσικά θα υπάρχει καιη δυνατότητα να μην μπεις καν σε κατάσταση root και να πηγαίνεις by the book στην αντιπροσωπεία.

Πάντως το θέμα με τους εγκεφάλους δεν είναι τόσο τρομερό. Είχα φτιάξει πριν 10 χρόνια OBD και έμπαινα στον εγκέφαλο του Caponord απο το laptop μου και άλλαζα τις παραμέτρους του ψεκασμού και της απόδοσης. Δεν είναι κάτι τραγικά δύσκολο αν ξέρεις τι κάνεις.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Κατά τα άλλα οι εταιρίες κλειδώνουν τους εγκέφαλους και σε υποχρεώνουν να πας σε εξουσιοδοτημένο. Και τι θα αλλάξει; Θα στέλνουν όλη την μονάδα που έχει πρόβλημα αν δεν επισκευάζεται στην εδώ αντιπροσωπία και θα κοστολογούν την όποια επισκευή θέλουν όσο θέλουν.

Στις ΗΠΑ ειναι τα παντα ανοιχτα με νομο.Δεν εισαι υποχρεωμενος να πας στην αντιπροσωπεια.
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.434
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
H αρχη ειχε γινει απο τα ηλεκτρονικα και τους....φορτιστες κινητων που η ΕΕ αναγκασε να γινουν ολου τυπου USB.

θα παρει χρονια, αλλα πιστευω ειναι προς την σωστη κατευθυνση...
οι ποροι της γης στερευουν...και αυτο ειναι ενα καλο βημα.
Μακαρι...
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Και τότε προς τι το κυνήγι των προδιαγραφών των κινητήρων; Τι νόημα έχουν οι προδιαγραφές πχ Euro 5 από την στιγμή που μπορεις να συντηρείς ένα 2χρονο κινητήρα παρελθόντων ετών; Η Mercedes ήδη βγάζει σε κυκλοφορία κινητήρες Euro7.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.263
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Η εξελιξη της τεχνολογιας δεν σταματαει , ουτε οπισθοδρομει σε καμμια περιπτωση, ειναι ανθρωπινος κανονας λογω dna.......!
Το δυσκολο ειναι ........ o συνεχης ανασχεδιασμος της ταμπελας της επιχειρησης μας ωστε να πειθει για τα ...... οικολογικα νεα προϊοντα μας ....! Stoned Emoticon
 

Coyote

member
Δημοσιεύσεις
866
Μοτοσυκλέτα
Βαρκαντέρο
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Αθήνα
Να υποθέσω ότι οι εταιρίες θα φτιάχνουν πλήρως επισκευαζόμενα αμορτισέρ και θα υπάρχουν και ανταλλακτικά για αυτά ή όχι;

Στο μάνιουαλ για το δικό μου λέει βγάλε το όταν χαλάσει, πέτα το και βάλε καινούργιο... 800€ περίπου δηλαδή.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Να υποθέσω ότι οι εταιρίες θα φτιάχνουν πλήρως επισκευαζόμενα αμορτισέρ και θα υπάρχουν και ανταλλακτικά για αυτά ή όχι;

Στο μάνιουαλ για το δικό μου λέει βγάλε το όταν χαλάσει, πέτα το και βάλε καινούργιο... 800€ περίπου δηλαδή.
Λογικα για τα μοντέλα μετά την ψηφιση του μέτρου
 

Coyote

member
Δημοσιεύσεις
866
Μοτοσυκλέτα
Βαρκαντέρο
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Αθήνα
Λογικα για τα μοντέλα μετά την ψηφιση του μέτρου
Δεν ανησυχώ για το δικό μου, ξέρω τι θα κάνω. Αυτό το λογικό θέλω να δω πόσο λογικό θα είναι, δηλαδή μετά την ψήφιση του μέτρου θα αλλάζουν αμορτισέρ στα μηχανάκια που είναι για εισαγωγή και δεν είναι επισκευάσιμα;
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Δεν ανησυχώ για το δικό μου, ξέρω τι θα κάνω. Αυτό το λογικό θέλω να δω πόσο λογικό θα είναι, δηλαδή μετά την ψήφιση του μέτρου θα αλλάζουν αμορτισέρ στα μηχανάκια που είναι για εισαγωγή και δεν είναι επισκευάσιμα;

Δεν νομίζω.
Αν πάρω σαν παράδειγμα το τι συμβαίνει στις ΗΠΑ θα το προσεγγίσουν διαφορετικά το θέμα.
Οτι έχει πάρει μέχρι στιγμής έγκριση τύπου θα βγαίνει ως έχει.
Πχ στις ΗΠΑ συνεχίζει να εισάγεται το KLR650 με διαφορετικό κουστούμι, αλλά με έγκριση τύπου του 1987. Διάβαζα ένα άρθρο που έλεγε πως οι τοπικοί αντιπρόσωποι εκεί μπορούν να ζητήσουν να κάνουν μεγάλες αλλαγές στο μοντέλο, αλλά το εργοστάσιο δεν μπορεί να κάνει τόσο μεγάλες αλλαγές στον παρόν κινητήρα και πλαίσιο που θα μπορούσε να πιάσει τα νέα μέτρα. Θα έπρεπε λοιπόν να πάρει νεα έγκριση τύπου σε νέο μοντέλο. Αρα πρακτικά δεν κάνουν τιποτα και προχωράνε με την ίδια έγκριση τύπου και το ίδιο παλιό μοντέλο με τα ίδια specs.

Το μέτρο θα αφορά μοτοσυκλέτες που θα πάρουν έγκριση τύπου μετά την ψήφιση του. Γι' αυτό και λέει τα μελλοντικά μεταχειρισμένα
 
Top Bottom