Πραγματικη θερμοκρασια και αισθηση θερμοκρασιας

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
...

Άτιμο πράμα το chill factor !

Αυτο ειναι ατιμο πραγμα η ο ποδογυρος? :D


Υπαρχουν εδω μεσα ατομα,γνωστα και μη εξαιρετεα,που για τον ιδιο λογο αρπαξαν 15 πνευμονιες.cdefg
 

Le Tavernier

member
Δημοσιεύσεις
854
Ηλικία
48
Περιοχή
Κατωχώρι Πορταριάς
Μοτοσυκλέτα
Aprilia ETV1000 Raid
Όνομα
Νικόλας
Περιοχή
Βόλος
Ψάχνοντας, και συμωνα με το site λέει είναι με νέο τύπο υπολογισμένο

Πηγή https://www.cyclefish.com/blogs/72/768/motorcycle-wind-chill-chart


Στάλθηκε από το BLA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Επειδή πολύ ψάξιμο υπάρχει ως προς την προστασία από το κρύο τελευταία, αφήνω αυτό το διάγραμμα για να βλέπετε πως διαμορφώνεται η θερμοκρασία ανάλογα με την ταχύτητα που κινούμαστε.



Οριζόντια στήλη θερμοκρασία περιβάλλοντος
Κάθετη στήλη ταχύτητα μοτοσυκλέτας

Εκει που συναντιούνται τα δύο βλέπετε τι θερμοκρασία νιώθει το σώμα και με τον χρωματισμό βλέπετε το επίπεδο επικινδυνότητας για σωματική βλάβη κρυοπαγήματος.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.265
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Tουλαχιστον το δευτερο διαγραμμα ειναι πιο ανθρωπινο εχει σαν top τους +16 οC ........ εν αντιθεση με το πρωτο οπου στους +5 οC εγω ουτε καν βγαινω απο το ..... σπιτι .....!abcde
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Το δεύτερο έβαλα αρχικά, αλλά μετά είδα πως είναι σε mph (μίλια) και το άλλαξα, μιας και δεν είναι αντιπροσωπευτικό.;)
Δεν είχα δει πως έχει και με kmh.
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.666
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Στα 230 τι παίζει;

cdefg

Διατηρώντας βέβαια και την πρέπουσα επιστημονική μας σοβαρότητα, ας απαντήσουμε και την ερώτηση ......

Η πλέον αποδεκτή σχέση όσον αφορά την αισθητή θερμοκρασία λόγω ροής αέρα και για τις πιο γνώριμές μας μονάδες μέτρησης στο μετρικό σύστημα (χιλιόμετρα ανά ώρα και βαθμούς Κελσίου) είναι η ακόλουθη:

chill_factor_eq.jpg

όπου η θερμοκρασία wind chill εκφράζεται ως συνάρτηση της θερμοκρασίας περιβάλλοντος t και της ταχύτητας του αέρα V (ταχύτητας της μηχανής στη δική μας περίπτωση).
Προφανώς ο προσδιορισμός της σχέσης αυτής είναι εμπειρικός και όχι αναλυτικός και υπόκειται σε διάφορες υποθέσεις και συνθήκες που πρέπει να πληρούνται - υπάρχουν αρκετές σχετικές αναφορές για όσους ενδιαφέρονται στο διαδίκτυο, απλά προσοχή γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις δίδονται σε φυσικές μονάδες Αγγλοσαξονικού συστήματος οπότε το αριθμητικό μέρος διαφέρει από το παραπάνω.

Μεγαλύτερο πρακτικό ενδιαφέρον επικεντρώνει μια γραφική παράσταση της σχέσης αυτής για τιμές θερμοκρασίας περιβάλλοντος από 15 έως 0 βαθμούς Κελσίου και για ταχύτητες μηχανής από 40 έως 240 χαω (οπότε καλύπτεται και η ερώτηση του προηγούμενου μηνύματος :D)
(στον τίτλο του διαγράμματος δεν θα έπρεπε να αναφέρεται στη θερμοκρασία chill factor ως t γιατί έτσι ονομάζω τη θερμοκρασία περιβάλλοντος πιο πριν, αλλά βαριέμαι να ξανατρέξω τη Mathematica !)

chill_factor_mine.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:

Coyote

member
Δημοσιεύσεις
866
Μοτοσυκλέτα
Βαρκαντέρο
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Αθήνα
Το κρύο και η ταχύτητα από μόνα τους δεν λένε κάτι ως προς την αίσθηση, θα πρέπει να υπολογίσετε και την υγρασία που υπάρχει.
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.666
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Γι αυτό λέμε για εμπειρική σχέση υπό ορισμένες συνθήκες και προϋποθέσεις. Η ιδέα της αίσθησης του chill factor είναι υποκειμενική όπως άλλωστε και η επίδραση της υγρασίας σε κάποιον οργανισμό μέχρι έναν βαθμό τουλάχιστον. Ο φυσικός λόγος που η ροή αέρα δίνει ψυχρότερη αίσθηση είναι η ολοένα και γρηγορότερη απομάκρυνση του στρώματος αέρα κοντά στην επιδερμίδα το οποίο θερμαίνεται από αυτή και δρα ως μονωτής θερμοκρασίας. Με τη ροή του αέρα αποβάλλεται μέσω απαγωγής θερμότητα από το σώμα (αντικειμενικό φαινόμενο). Το πόσο επηρεάζει τον καθένα είναι το υποκειμενικό της υπόθεσης.

Όσον αφορά στο αν το κρύο και η ταχύτητα λένε κάτι από μόνα τους, είτε στον πόλο (όπου η σχετική υγρασία είναι πολύ μικρή) είτε σε τροπικά κλίματα (όπου η υγρασία είναι πολύ μεγάλη), η ροή αέρα θα προκαλέσει αίσθημα δροσιάς, αλλιώς δεν θα είχαν νόημα οι βεντάλιες και οι ανεμιστήρες. Απλά η γενικότερα αποδεκτή σχέση που αναφέρω παραπάνω ανάγεται σε κάποιες μέσες τιμές ποσοτήτων όπως η σχετική υγρασία της ατμόσφαιρας, η μάζα ενός ανθρώπου - έχει να κάνει με τη θερμοχωρητικότητά του - και άλλες, και υπολογίζει το πως μεταβάλλεται κατά μέσο όρο η αίσθηση θερμοκρασίας με τη μεταβολή της ταχύτητας με τις συνθήκες αυτές να παραμένουν ίσες.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Γινομαι κουραστικος και το ξερω,αλλα πρεπει να σεβαστουμε την προσπαθεια καποιων να δωσουν σοβαρες απαντησεις.

No spam
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.153
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Γι αυτό λέμε για εμπειρική σχέση υπό ορισμένες συνθήκες και προϋποθέσεις. Η ιδέα της αίσθησης του chill factor είναι υποκειμενική όπως άλλωστε και η επίδραση της υγρασίας σε κάποιον οργανισμό μέχρι έναν βαθμό τουλάχιστον. Ο φυσικός λόγος που η ροή αέρα δίνει ψυχρότερη αίσθηση είναι η ολοένα και γρηγορότερη απομάκρυνση του στρώματος αέρα κοντά στην επιδερμίδα το οποίο θερμαίνεται από αυτή και δρα ως μονωτής θερμοκρασίας. Με τη ροή του αέρα αποβάλλεται μέσω απαγωγής θερμότητα από το σώμα (αντικειμενικό φαινόμενο). Το πόσο επηρεάζει τον καθένα είναι το υποκειμενικό της υπόθεσης.

Όσον αφορά στο αν το κρύο και η ταχύτητα λένε κάτι από μόνα τους, είτε στον πόλο (όπου η σχετική υγρασία είναι πολύ μικρή) είτε σε τροπικά κλίματα (όπου η υγρασία είναι πολύ μεγάλη), η ροή αέρα θα προκαλέσει αίσθημα δροσιάς, αλλιώς δεν θα είχαν νόημα οι βεντάλιες και οι ανεμιστήρες. Απλά η γενικότερα αποδεκτή σχέση που αναφέρω παραπάνω ανάγεται σε κάποιες μέσες τιμές ποσοτήτων όπως η σχετική υγρασία της ατμόσφαιρας, η μάζα ενός ανθρώπου - έχει να κάνει με τη θερμοχωρητικότητά του - και άλλες, και υπολογίζει το πως μεταβάλλεται κατά μέσο όρο η αίσθηση θερμοκρασίας με τη μεταβολή της ταχύτητας με τις συνθήκες αυτές να παραμένουν ίσες.
Μήπως θα μπορούσες "Αγγελε @angelthing να κάνεις μία σύγκριση (μιλάω για προστασία από το κρύο) του εξοπλισμού που φοριέται στο νερό ή μέσα σε αυτό με τον εξοπλισμό που φοριέται στον αέρα; Μπορεί να φαίνεται άσχετο αλλά θεωρώ πολύς ρουχισμός που φοριέται στις υποβρύχιες δραστηριότητες υπερκαλύπτει τις ανάγκες της μοτοσυκλέτας, όπως πχ τα γάντια.
Δεδομένου ο βαθμός μετάδωσης της θερμότητας στο νερό είναι 9 φορές περισσότερο από τον αέρα(αν δεν κάνω λάθος).
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.666
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Μήπως θα μπορούσες "Αγγελε @angelthing να κάνεις μία σύγκριση (μιλάω για προστασία από το κρύο) του εξοπλισμού που φοριέται στο νερό ή μέσα σε αυτό με τον εξοπλισμό που φοριέται στον αέρα; Μπορεί να φαίνεται άσχετο αλλά θεωρώ πολύς ρουχισμός που φοριέται στις υποβρύχιες δραστηριότητες υπερκαλύπτει τις ανάγκες της μοτοσυκλέτας, όπως πχ τα γάντια.
Δεδομένου ο βαθμός μετάδωσης της θερμότητας στο νερό είναι 9 φορές περισσότερο από τον αέρα(αν δεν κάνω λάθος).

Συμφωνώ ότι ο ρυθμός μετάδοσης της θερμότητας στο νερό είναι αισθητά μεγαλύτερος σε σχέση με τον αέρα, καθώς η πυκνότητα του πρώτου είναι μεγαλύτερη, αν και δεν γνωρίζω τον πολλαπλασιαστικό παράγοντα (το x9 μια χαρά λογικό μου φαίνεται και μπορεί κανείς να το ελέγξει και στο διαδίκτυο φαντάζομαι).
Δεν έχω όμως τις απαραίτητες γνώσεις και εμπειρία από το ρουχισμό η τις θερμομονωτικές ιδιαιτερότητες του εξοπλισμού για υποβρύχιες δραστηριότητες (ή και του μοτοσυκλετιστικού εξοπλισμού δηλαδή σε τέτοιο βαθμό) για να μπορώ να κάνω κάποια έστω και πολύ χοντρικά σωστή ποσοτική σύγκριση μεταξύ τους.
Κάτι τέτοιο απαιτεί αρκετά εξειδικευμένη γνώση για τις θερμομονωτικές τους ιδιότητες υπό τις συνθήκες που καλούνται να αντιμετωπίσουν σε κάθε περίπτωση, δεδομένα δηλαδή που δεν βρίσκονται στη διάθεσή μου ......
 
Top Bottom