JAWA HISTORY

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Οι σημερινές Jawa έχουν σχέση με το εργοστάσιο, ή απλώς κάποιοι αγόρασαν το όνομα και παράγουν στην Κίνα;
Το δευτερο που ειπες
Παρε καινουριο Jawa με δισκοφρενο ;);)



Το 2016, η Classic Legends, θυγατρική της Mahindra & Mahindra, υπέγραψε συμφωνία άδειας με τη Jawa για να πουλήσει τις μοτοσικλέτες τόσο στην Ινδία όσο και στις αγορές της Ανατολικής Ασίας. Το πρόσφατα αναστημένο μάρκα έκαψε πετρέλαιο μεσάνυχτων για να βρει μια λύση για να αντιμετωπίσει τον αόριστο συνδυασμό σύγχρονου ανταγωνισμού και ολοένα και αυστηρότερων κανόνων εκπομπών. Η Classic Legends αποκάλυψε τον πρώτο της κινητήρα 293cc για την αγορά της Ινδίας τον Οκτώβριο του 2018. Αυτός ο κινητήρας 293cc που έχει σχεδιαστεί με BS-VI, χαρακτηρίστηκε από μια μοντέρνα τεχνολογία ψύξης υγρού, διαμορφωμένη σε ένα απολαυστικά ρετρό σχεδιασμό που είναι απόλυτα σύμφωνη με τα ποδήλατα της Jawa. Λίγο μετά, εμφανίστηκαν οι κατασκοπευτικές λήψεις της μοτοσικλέτας, οι λεπτομέρειες των οποίων βρίσκονται εδώ . Η μάρκα θα παρουσιάσει τη νέα σειρά μοτοσυκλετών Jawa στις 15 Νοεμβρίου.
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.420
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Jawa 350 OHC - four-stroke single-cylinder,
397 κυβικα
27.35 BHP at 6500 rpm and 30.6 Nm at 5000 rpm

Oμορφο...

αντιγραφο του 2χρονου του '60
 
N

notakos600

Guest
Κάποια στιγμή θα βάλω και εδώ την ανακατασκευή που είχα κάνει πριν μερικά χρόνια σε 350TS του 1986.










Εδώ η μετατροπή από πλατίνες σε ηλεκτρονική:






Λειτουργεί κανονικά και κάπου-κάπου την βάζω μπρος για να την ακούω...και να την μυρίζω.Smileys drinking beer Emoticon
 
Last edited by a moderator:

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.449
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Για να πω την αμαρτια μου ποτε δεν μου αρεσαν εμφανισιακα,ουτε μου αρεσε να τα ακουω και να τα μυριζω.

Παρολα αυτα ειναι μια φιρμα που αντεξε στον χρονο και εκανε πολλους φιλους,γι αυτο και την σεβομαι.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Jawa Perak: Το bobber του Ινδού


Του Νίκου Βιτσιλάκη

Η Jawa αναγεννήθηκε από τις στάχτες της με ινδικά κεφάλαια και το Perak αποτελεί την τρίτη της μοτοσυκλέτα στη μετα-τσεχική εποχή.

Παιδί του Ινδού κολοσσού Mahindra από το 2016, η ιστορική Jawa δείχνει να έχει βάλει μπροστά τις μηχανές της και μετά τα δύο μοντέλα που παρουσίασε το 2018 (δείτε εδώ) επανέρχεται με ένα ακόμα, σε επετειακή μορφή. To όνομα Perak έχει τη δική του ξεχωριστή αναφορά στο χρόνο, την οποία μπορείτε να ανακαλύψετε στο video που θα βρείτε στο τέλος του άρθρου.



Η αποκάλυψή του μοντέλου έγινε στο Δελχί της Ινδίας και δεν είναι απλά ένα από τα δύο υπάρχοντα με κάποιες πινελιές διαφοροποίησης, καθόσον έχει δεχθεί τόσες αλλαγές που κάλλιστα το χαρακτηρίζουν σαν τελείως νέο. Ενάντια στην “κακή” χρονιά για τα Jawa και Jawa 42, που πέρασαν προβλήματα νεότητας (λέγε με τεχνικά προβλήματα), το Perak φιλοδοξεί να αλλάξει την εικόνα και να πάει την εταιρεία ένα βήμα παραπέρα. Σαν γνήσιο Bobber αφιερώνεται αποκλειστικά στον αναβάτη του (μονόσελο) και έχει δεχθεί έναν αναβαθμισμένο και υπερκυβισμένο κινητήρα (334cc από 293 με αύξηση της διαμέτρου του εμβόλου), που αποδίδει τρεις ίππους και άλλα τόσα Nm παραπάνω (30Hp – 31Nm συνολικά).



Σημαντική αναβάθμιση έχει γίνει στον τομέα των φρένων και της ανάρτησης, με τα δύο πίσω αμορτισέρ να δίνουν τη θέση τους σε ένα ρυθμιζόμενο μονό (τοποθετημένο κάτω από τη σέλα) και το αναχρονιστικό πίσω ταμπούρο να αντικαθίσταται από ένα υδραυλικό δισκόφρενο 240mm με πλευστή δαγκάνα. Το ακόμα πιο ευχάριστο είναι πως πλέον το ABS είναι δικάναλο, επιδρώντας και στους δύο τροχούς, οι οποίοι με τη σειρά τους έχουν αποκτήσει φαρδύτερα ελαστικά καλύτερης ποιότητας.



Η Jawa θα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για το Perak την πρώτη μέρα του νέου χρόνου και θα ξεκινήσει τις παραδόσεις από τις 2 Απριλιόυ του 2020. Στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα μάλιστα, θα διαθέτει μοντέλα test ride σε κάθε ενδιαφερόμενο μέσα από το δίκτυο συνεργατών της στην Ινδία. Δυστυχώς μέσα στα πλάνα της, τουλάχιστον για την ώρα, δεν αναφέρεται διάθεση του μοντέλου και στον υπόλοιπο κόσμο. Μικρό το κακό για την Ελλάδα θα μας πείτε, αφού δεν υπάρχει καν αντιπρόσωπος!

 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.223
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
..... μερικα αλογα πρεπει να τα σκοτωνουν ...... πριν φτασουν Ινδιες , εννοω την εξαγορα του ονοματος της εκαστοτε ιστορικης φιρμας ......!Samurai suicide
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
1967 Jawa 350 V4 Τύπος G73A

unnamed.jpg

Κινητήρας: 345cc υδρόψυκτη 2-χρονη περιστροφική βαλβίδα 30 μοιρών V4, 48 χιλιοστά x 47,6 χιλιοστά (359 cc, 49 χιλιοστά x 47,6 χιλιοστά όπως ελέγχθηκε), αναλογία συμπίεσης 16: 1, 68 hp /13,200 rpm

Μέγιστη ταχύτητα: 162 μίλια δηλαδή 259 χιλιόμετρα/ ώρα

Καρμπυρατερ: Τέσσερα 27mm Amal GP

Μετάδοση: 7-τάχυτο κιβώτιο

Ηλεκτρικά: 12v, ηλεκτρονική ανάφλεξη CDI

Πλαίσιο / μεταξόνιο: Κυλινδρικό ατσάλινο πλαίσιο Ανάρτηση: Τηλεσκοπικό μπροστινό πιρούνι, διπλό αμορτισερ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση πίσω

Φρένα: 9in (230mm) 4LS μπροστινό τύμπανο μαγνησίου, 8,7in (220mm) SLS τύμπανο μαγνησίου πίσω

Ελαστικά: 2,75 x 18in εμπρός, 3,5 x 18in πίσω

Βάρος (ξηρό): 303,6 λίβρες (138 κιλά)

 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.223
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
..... τεχνογνωσια που μεταφερθηκε στην Απω Ανατολη ..... ενω σημερα μεταφερεται στην Ταιβαν , ΚΙνα , Ινδια , Βιετναμ , ..... αξιοι και μπραβο τους .....! cdefghigi
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Jawa 500 (1958) κινητήρας τετράχρονος δικύλινδρος OHC 488cc 65mm διάμετρος Χ 73,6mm διαδρομή συμπίεση 7 : 1 28hp στις 5,500rpm 148 km/h (168kg)
Γεννημένος το 1878, ο Frantisek Janecek εργάστηκε για τον τσέχικο κατασκευαστή εξοπλισμού Kolben μέχρι το 1909, όταν άνοιξε το δικό του εργοστάσιο όπλων στην Πράγα. Με τη φθίνουσα ζήτηση για όπλα στη δεκαετία του 1920, μετά τον Α 'Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Janecek στράφηκε στην κατασκευή μοτοσικλετών.
Μετά την προσάρτηση της Τσεχοσλοβακίας από τη Γερμανία το 1938, η εταιρεία ήταν υποχρεωμένη να χρησιμοποιήσει τους εξειδικευμένους εργαζόμενους και τα μηχανοκίνητα εργαλεία για να κατασκευάσει στρατιωτικό εξοπλισμό για το Τρίτο Ράιχ. Ο Frantisek Janecek πέθανε το 1941, αφήνοντας την επιχείρηση στον γιο του Karel. Ωστόσο, οι εργασίες συνεχίστηκαν για την ανάπτυξη ενός 250cc δίχρονου κινητήρα που τελικά ξεκίνησε το 1946, αμέσως μετά την παύση των εχθροπραξιών. Το 1949, η Jawa, που είχε εθνικοποιηθεί στο τέλος του πολέμου, συγχωνεύθηκε με τον πρώην ανταγωνιστή Ceská Zbrojovka (CZ) και οι δύο εταιρείες ήρθαν υπό τον κομμουνιστικό έλεγχο. Ο Karel Janecek άφησε την εταιρεία - και τη χώρα.
Ανεξάρτητα από αυτό, η πρώτη έκδοση του Jawa 500 twin, έφτασε το 1952 να διαθέτει μια 488cc μηχανή με λίπανση ξηρού κάρτερ και έναν εκκεντροφόρο άξονα που περιστρέφονταν από έναν άξονα με κωνικούς οδοντωτούς τροχούς. Και η μετάδοση των τεσσάρων ταχυτήτων γίνονταν από αλυσίδα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει ημιαυτόματο μηχανισμό αλλαγής ταχυτήτων, με πίεση στον μοχλό αλλαγής ταχυτήτων απεμπλέκεται ο συμπλέκτης, επιτρέποντας στον αναβάτη να αλλάζει ταχύτητες χωρίς να χρησιμοποιεί το μοχλό χειρισμού με το χέρι. Αυτό σήμαινε επίσης ότι το Jawa θα μπορούσε να φρενάρει για μια στάση με ταχύτητα χωρίς να χρησιμοποιήσει το μοχλό του συμπλέκτη, απλά με το να πατήσει το μοχλό αλλαγής ταχυτήτων. Είναι ουσιαστικά το σύστημα Triumph που εισήχθη αργότερα ως το "Slickshift", και η Honda το χρησιμοποίησε στο Cub. Ήταν καινοτόμος ο τρόπος με τον οποίο ο άξονας αλλαγής ταχυτήτων και η μανιβέλα ποδιού ήταν τοποθετημένοι ομόκεντρα - αν και αυτό σήμαινε ότι το kickstart ήταν στην "λάθος" (αριστερή) πλευρά της μοτοσυκλέτας .
Ωστόσο, η ευρηματικότητα του σχεδιασμού, η ποιότητα του φινιρίσματος και η προσοχή στη λεπτομέρεια του 500 ήταν σχεδόν εκπληκτική. Παραδείγματα συμπεριλαμβάνουν το φίλτρο αέρα που είναι καλυμμένο μέσα σε μια εγκοπή στη δεξαμενή λαδιού, το καλώδιο γκαζιού που τρέχει μέσα στο τιμόνι, τον κομψό προβολέα (η Triumph τον υιοθέτησε το 1949), η απόσβεση του οπίσθιου αμορτισέρ με τη συμπερίληψη υδραυλικών αποσβεστήρων μέσα στα περιβλήματα του εμβόλου που αποσκοπούν στην αποφυγή οποιασδήποτε «χαλαρότητας» τον οπίσθιο τροχό,
Η τελική έκδοση ανακοινώθηκε για το 1957, τώρα με ουσιαστικά μεγαλύτερες πλήμνες αλουμινίου πλήρους πλάτους που περιέχουν φρένα τυμπάνων διαμέτρου 10 ιντσών. Η ισχύς ήταν τώρα μέχρι 28 ίππους, δίνοντας στο μοντέλο 15/02 κορυφαία ταχύτητα μεταξύ 148km/h. Δυστυχώς, μια πολυτελής μοτοσικλέτα τουρισμού δεν ήταν αυτό που ήθελαν οι κεντρικές επιτροπές σχεδιασμού του Ανατολικού Συνασπισμού, η παραγωγή του 500 σταμάτησε το 1958.

02-jawa-500-ohc-1950-dsc-0686.jpeg145955879.jpg_DSC4793.jpgmaxresdefault.jpg

Πηγη Dimitris Koub
 
Top Bottom