Eurostat : Στην Ελλάδα τα περισσοτερα θανατηφόρα με μοτοσυκλέτα

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.131
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)

Μια θλιβερή πρωτιά κατέχει η Ελλάδα σύμφωνα με τη Eurostat καθώς στη χώρα μας – το 2017 – σημειώνονταν τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα με μοτοσικλέτες ανά εκατομμύριο κατοίκους.

Συγκεκριμένα στην Ελλάδα σημειώνονταν 20 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ ήταν 8 θάνατοι ανά εκατομμύριου κατοίκους.

Όσον αφορά τους νεκρούς από δυστυχήματα με αυτοκίνητο, το υψηλότερο επίπεδο καταγράφεται στην Βουλγαρία με 64 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους και το χαμηλότερο στη Μάλτα με 11 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους.

Στους πεζούς θύματα τροχαίων δυστυχημάτων τη «μαύρη» πρωτιά έχει η Ρουμανία με 37 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους.

Συνολικά το 2017 οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ ανήλθαν 25.000 αριθμός που είναι σταθερός από το 2013.
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Φταίει σίγουρα η κουλτούρα του να μη φοράμε κράνος,να κινούμαστε μέσα στην πόλη με μεγάλη ταχύτητα, σε συνδυασμό με την έλλειψη παιδείας στους οδηγούς κυτιων, και την άχρηστη άσφαλτο που έχουμε.



Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Μοτοσυκλέτα, τροχαία και Ελλάδα. Πού βρισκόμαστε;​

accident1912024.jpg

Μείωση των θανάτων σε τροχαία πάνω από 50% την τελευταία δεκαετία, παραμένουμε όμως από τους πρώτους στην Ε.Ε.​

Η ιστορία με την οδική ασφάλεια και τα τροχαία στην Ελλάδα παραμένει ένα βασικό θέμα που αντιμετωπίζουμε σαν χώρα. Κάθε χρόνο εκατοντάδες συμπολίτες μας χάνονται στην άσφαλτο, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους νέοι άνθρωποι. Σταθερά είμαστε στις πρώτες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα στατιστικά θανάτων ανά εκατομμύρια κατοίκων, όμως το θετικό είναι ότι τα πράγματα βελτιώνονται, αργά (πολύ αργά) αλλά σταθερά.

Το 2014 ήμασταν τρίτοι, το 2016 τέταρτοι, ενώ το 2021 είχαμε πέσει στην 6η θέση, με 58 νεκρούς ανά εκατομμύριο, παραμένοντας όμως πάνω από το μέσο όρο της Ε.Ε. (ο οποίος είναι 46).

Το 2022 παρατηρήθηκε μια μικρή αύξηση (φυσιολογική λόγω του τέλους των περιορισμών μετακινήσεων λόγω COVID), αλλά το σύνολο της τελευταίας 15ετίας είναι πολύ ενθαρρυντικό. Το 2009 χάσαμε συνολικά 1.456 ανθρώπους στην άσφαλτο, ενώ φτάνοντας στο 2022 ο αριθμός αυτός έχει πέσει στους 640. Μια πολύ μεγάλη βελτίωση λοιπόν, αλλά ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς. Ειδικά για εμάς τους μοτοσυκλετιστές.

Μεγάλη μείωση στους θανάτους δικυκλιστών, συνεχίζουμε όμως να πληρώνουμε πού βαρύ τίμημα​

Στο κομμάτι των δικύκλων κατέχουμε με διαφορά την πρώτη θέση στην Ε.Ε. στους νεκρούς ανά εκατομμύρια κατοίκων, αλλά αυτό είναι κάτι το απόλυτα φυσιολογικό, καθώς έχουμε και σχεδόν τον τριπλάσιο αριθμό χρηστών μοτοσυκλέτας από τον μέσο όρο της Ε.Ε.

Συγκεκριμένα, το 1/3 των θανάτων από τροχαία στην Ελλάδα αφορούν μοτοσυκλετιστές (18% ο μέσος όρος της Ε.Ε.). Τα στοιχεία βέβαια δείχνουν ότι υπάρχει πλέον μεγάλη βελτίωση σε σχέση με τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας (αρχές 2010), με τους θανάτους δικυκλιστών να κατεβαίνουν μέχρι και πάνω από 30%.

Παρόλα αυτά, ακόμα απέχουμε πολύ από το να χαρακτηριστούμε επιτυχημένοι σε αυτόν τον τομέα, καθώς μόνο το 2021 (σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ.) είχαμε 216 νεκρούς οδηγούς δικύκλων και άλλους 51 νεκρούς συνεπιβάτες, ένα σύνολο δηλαδή 267 νεκρών (σε σύνολο 624 νεκρών από τροχαία).

Σχεδόν οι μισοί θάνατοι δικυκλιστών συμβαίνουν σε ατυχήματα χωρίς άλλα οχήματα​

Όλοι μας έχουμε εμπειρίες στο δρόμο όπου είτε είχαμε κάποιο συμβάν, είτε το αποφύγαμε στο παρά πέντε με κάποιον άλλο χρήστη του δρόμου, όπου δεν έδωσε την απαραίτητη προσοχή. Και πράγματι, ένα μεγάλο ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων περιλαμβάνει σύγκρουση οχημάτων. Όμως δυστυχώς για εμάς, ένα επίσης πολύ μεγάλο ποσοστό των θανάτων μοτοσυκλετιστών προέρχεται από ατυχήματα στα οποία δεν ενεπλάκη άλλο όχημα.

Με λίγα λόγια, ατυχήματα στα οποία ο μοτοσυκλετιστής έχασε μόνος του τον έλεγχο – για οποιονδήποτε λόγο. Σύμφωνα πάλι με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. (τα οποία αξιοποιήθηκαν σε έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου του 2020 και αφορούν στο έτος 2018), το 48% των θανάτων σε ατυχήματα δικυκλιστών προήλθαν από ατυχήματα που δεν περιελάμβαναν άλλο όχημα.

Μη χρήση κράνους και υπερβολική ταχύτητα παραμένουν οι βασικοί παράγοντες​

Στην ίδια έρευνα εντοπίζεται και ένας από τους κεντρικούς λόγους των τόσων θανάτων, καθώς το 42,6% των αναβατών απάντησε ότι δεν χρησιμοποίησε κράνος κατά την οδήγηση τουλάχιστον μια φορά τις τελευταίες 30 μέρες! Τα στοιχεία του 2018 είναι για άλλη μια φορά αποκαλυπτικά: Το 61% των θανόντων ή των σοβαρά τραυματισμένων δεν φορούσε κράνος.

Και αυτό όταν κοιτάμε το βασικό κομμάτι εξοπλισμού (δηλαδή το κράνος). Η έρευνα δεν περιελάμβανε ερωτήσεις για τον υπόλοιπο εξοπλισμό, αλλά με μια γρήγορη ματιά γύρω μας στους δρόμους, τα πράγματα γίνονται εμφανή.

Όσον αφορά την αιτία των ατυχημάτων, τα περισσότερα από αυτά προκλήθηκαν από λάθος χειρισμούς λόγω υπερβολικής ταχύτητας ή επιθετικής συμπεριφοράς προς άλλους χρήστες του δρόμου. Όποια και αν είναι η ακριβής αιτία ενός ατυχήματος, ένα είναι το σίγουρο από την ανάλυση των στοιχείων: Ο σωστός εξοπλισμός και η σωστή εκπαίδευση σώζουν ζωές.
 
Top Bottom