Counter Steering- by Keith Code

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.141
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
απ τα παλια, καλα παραδοσιακά κλασσικά εικονογραφημένα
 

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
Πολύ ωραίο βίντεο...

Το κομμάτι με το ποδηλατακι δε μου θύμησε ακριβώς το ποσο λάθος ένιωθα τις βοηθητικές!!
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.437
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Ισχυει

πολλα πραγματα κι εγω τα εκανα υποσυνειδητα, αλλα μετα τα California I, II,III καταλαβα πολλα, και βελτιωσα και την σταθεροτητα μου και την ταχυτητα μου μεσα στην στροφη...
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Έχω σε εντυπη μορφή και το counter steering,και το twist of the wrist του keith.
Μου τα είχε χαρίσει ένας φίλος ( Άσωτος )
Που δεν είναι πια μαζί μάς.
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Countersteering : ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να δώσεις κλίση όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Δεν ταιριάζει και πολύ καλά με το trail braking, όπου δεν χρειάζεσαι το μαξιμουμ Turn in rate. Αυτό μόνο :D
 

Natassa

member
Δημοσιεύσεις
864
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
SV650/2017
Όνομα
Νατάσσα
Countersteering : ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να δώσεις κλίση όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Δεν ταιριάζει και πολύ καλά με το trail braking, όπου δεν χρειάζεσαι το μαξιμουμ Turn in rate. Αυτό μόνο :D

Ρε συ Γιώργο (καλημέρα :)), το κάνεις λίγο πιο λιανό αυτό; Δεν το κατάλαβα.

(Yπάρχει άλλος τρόπος να στρίψεις εκτός από counter-steer???)
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Ρε συ Γιώργο (καλημέρα :)), το κάνεις λίγο πιο λιανό αυτό; Δεν το κατάλαβα.

(Yπάρχει άλλος τρόπος να στρίψεις εκτός από counter-steer???)
Καλημέρα Νατάσα.
Στην ουσία έχει να κάνει με το πως λειτουργεί το trail braking : trailing off (releasing) the brakes as you add lean angle. Αυτό γίνεται κατ'αναλογία και με rate ανάλογο της ακτίνας της στροφής.

Αν τελειώνεις με το φρενάρισμα όσο ακόμα είσαι όρθια-ος, τότε ναι, υπάρχει μόνο το countersteering.


Αν έχεις χρόνο/όρεξη, άκου τα podcast του Ken Hill. Έχει πολύ υλικό.
 

Natassa

member
Δημοσιεύσεις
864
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
SV650/2017
Όνομα
Νατάσσα
Καλημέρα Νατάσα.
Στην ουσία έχει να κάνει με το πως λειτουργεί το trail braking : trailing off (releasing) the brakes as you add lean angle. Αυτό γίνεται κατ'αναλογία και με rate ανάλογο της ακτίνας της στροφής.
Αν τελειώνεις με το φρενάρισμα όσο ακόμα είσαι όρθια-ος, τότε ναι, υπάρχει μόνο το countersteering.
Αν έχεις χρόνο/όρεξη, άκου τα podcast του Ken Hill. Έχει πολύ υλικό.

Ρε γμτ, από φέτος το lvl 2 CSS έχει trail braking ως τελευταία άσκηση... ελπίζω να μας δείξει τπτ ο Σπύρος την Κυριακή στο TD.
Εγώ ναι, όρθια φρενάρω, ΑΛΛΑ θέλω να μάθω....
Ευχαριστώ για ken hill θα το ψάξω.

Όσον αφορα countersteering, ακόμα και αν φρενάρεις την ώρα που στρίβεις, πάλι αναποδα δεν πιέζεις το τιμόνι????
 
Τελευταία επεξεργασία:

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Όσον αφορα countersteering, ακόμα και φρενάρεις την ώρα στρίβεις, πάλι αναποδα δεν πιέζεις το τιμόνι????
Not really.
Αλλά θα σου πρότεινα πρώτα να ακούσεις τον Σπύρο τι έχει να σου πει επί του θέματος. Μπορεί να έχει αντίθετη άποψη (από αυτή που σου παραθέτω, του Ken Hill) και ίσως μπερδευτείς παραπάνω. Αφού "δουλεύεις" με κάποιον, ακολούθησε τις συμβουλές του.
 

Kostas_RRR

new member
Δημοσιεύσεις
426
Μοτοσυκλέτα
Την πιο γλήγορη
Όνομα
Κώστας
Εγώ αυτό το κάουντερ μόνο στην ευθεία με μεγάλη ταχύτητα όταν κάνω ελιγμούς ή παίρνω ανοιχτές στροφές. Οπουδήποτε αλλού και στην πίστα, δεν το κάνω.. το 'χω βγάλει από το μυαλό μου.
 

Kostas_RRR

new member
Δημοσιεύσεις
426
Μοτοσυκλέτα
Την πιο γλήγορη
Όνομα
Κώστας
Ρε γμτ, από φέτος το lvl 2 CSS έχει trail braking ως τελευταία άσκηση... ελπίζω να μας δείξει τπτ ο Σπύρος την Κυριακή στο TD.

Ελπίζω να καταφέρω να ακούσω κι εγώ τι έχει να πει, γιατί 3 levels CSS έκανα, για trail braking ούτε νύξη!
 

Natassa

member
Δημοσιεύσεις
864
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
SV650/2017
Όνομα
Νατάσσα
Ελπίζω να καταφέρω να ακούσω κι εγώ τι έχει να πει, γιατί 3 levels CSS έκανα, για trail braking ούτε νύξη!

Έκανα και εγώ τα παράπονά μου...
Έλα την Κυριακή στα Μέγαρα, να μην ξέρει από που να γλιτώσει :D

Εγώ αυτό το κάουντερ μόνο στην ευθεία με μεγάλη ταχύτητα όταν κάνω ελιγμούς ή παίρνω ανοιχτές στροφές. Οπουδήποτε αλλού και στην πίστα, δεν το κάνω.. το 'χω βγάλει από το μυαλό μου.

Επιμένω εδώ πέρα, μέχρι να μου το εξηγήσει κάποιος με σαφήνεια.

Δεν μπορείς να στρίψεις αλλιώς, από - δεν ξέρω;... - 30 χλμ και πάνω ( ; ), αν δεν πιέσεις το τιμόνι προς την αντίθετη φορά που θες να πας!

Τι εννοείς λοιπόν δεν κάνω counter steering????? στρίβεις με 20??? σε όλες τις καμπές???
 

LAndreas

member
Δημοσιεύσεις
1.413
Ηλικία
60
Περιοχή
Ναουσαρα
Όνομα
Λειβαδιτης Ανδρεας
αλλος τροπος να στριψεις ......... ναι ( αρχη διαρκεια και τελος στροφης )
αλλος τροπος να πλαγιασεις ......οχι ( ο μονος τροπος να χαλασεις την ευσταθεια σε ελεγχομενη ασταθεια που θα εξελιχθει σε στροφη )

και για να ''διορθωσεις'' ενα drift εκτος απο το γκαζι παλι ''αναποδο τιμονι'' κανεις
 
Τελευταία επεξεργασία:

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Έκανα και εγώ τα παράπονά μου...
Έλα την Κυριακή στα Μέγαρα, να μην ξέρει από που να γλιτώσει :D



Επιμένω εδώ πέρα, μέχρι να μου το εξηγήσει κάποιος με σαφήνεια.

Δεν μπορείς να στρίψεις αλλιώς, από - δεν ξέρω;... - 30 χλμ και πάνω ( ; ), αν δεν πιέσεις το τιμόνι προς την αντίθετη φορά που θες να πας!

Τι εννοείς λοιπόν δεν κάνω counter steering????? στρίβεις με 20??? σε όλες τις καμπές???
Να σου απαντήσω για εμένα :
  • Σε στροφές για τις οποίες δεν χρειάζεται να φρενάρω, δίνω κλίση με countersteering (όπως είπε κι ο @LAndreas δεν αρκεί μόνο η κλίση για να στρίψεις όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερα ).
  • Σε αυτές που χρειάζεται να φρενάρω δίνω κλίση με πολύ αργότερο ρυθμό (ανάλογο με το brake release) με σταδιακή μετατόπιση του βάρους μου προς το εσωτερικό της στροφής, δλδ στήριξη του βάρους μου στο εσωτερικό μαρσπιέ και στον προσαγωγό του εξωτερικού ποδιού στο ντεποζιτο. Το βάρος στο εσωτερικό μαρσπιέ από μόνο του δεν κάνει σχεδόν τίποτα, χρειάζεται η μετατόπιση όλου του πάνω σώματος προς την επιθυμητή κατεύθυνση.

Οι περισσότεροι στους οποίους θα αναφέρεις το δεύτερο σκέλος θα σου πούνε : "αυτός που σου το είπε νομίζει ότι δεν κάνει countersteering, το κάνει ασυναίσθητα"
Σε διαβεβαιώ πως δεν είναι έτσι. Όπως λέει κι ο Ken Hill, "you use your brakes and body to steer"

Να αναφέρω ξανά ότι αφού δουλεύεις με κάποιον δια ζώσης, άκου τι έχει να σου πει.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Kostas_RRR

new member
Δημοσιεύσεις
426
Μοτοσυκλέτα
Την πιο γλήγορη
Όνομα
Κώστας
Έκανα και εγώ τα παράπονά μου...
Έλα την Κυριακή στα Μέγαρα, να μην ξέρει από που να γλιτώσει :D

Θα είμαι εκεί :)

Δεν μπορείς να στρίψεις αλλιώς, από - δεν ξέρω;... - 30 χλμ και πάνω ( ; ), αν δεν πιέσεις το τιμόνι προς την αντίθετη φορά που θες να πας!

Τι εννοείς λοιπόν δεν κάνω counter steering????? στρίβεις με 20??? σε όλες τις καμπές???

Το "counter steering" δεν στρίβει την μοτοσυκλέτα, το κάνουμε για να ξεκινήσουμε την κλίση προς την στροφή. Αλλά από μόνη της αυτή η ενέργεια δεν κάνει τίποτα άλλο από το να δίνει κλίση στη μηχανή. Στην ουσία αυτό που στρίβει την μηχανή και οποιοδήποτε άλλο τροχοφόρο όχημα, είναι το "slip angle" και αυτό συμβαίνει πάντα και παντού. Στις μοτοσυκλέτες, με όλη αυτή τη φιλολογία και την παραφιλολογία και τις αμέτρητες συμβουλές από ειδικούς, αγωνιζόμενους και γκουρού, πολλές φορές αντίθετες μεταξύ τους και με πάρα πολλές διαμάχες στην ιστορία της διδασκαλίας της οδήγησης μοτοσυκλέτας (ω ναι, είναι μη μπλέξεις), έχουμε φτάσει να τα λέμε όλα "counter steering".

Οπότε επειδή είναι δύσκολο να καταλάβουμε τι είναι το slip angle και το γιατί μια μοτοσυκλέτα διαγράφει τροχιά όταν παίρνει κλίση, λέμε ένα πολύ απλό: «counter steering, σπρώξε δεξιά γλύψε..εεεεε στρίψε δεξια, σπρώξε αριστερά, στρίψε αριστερά».

Όταν «σπρώχνεις δεξιά», απλά γέρνεις τη μηχανή δεξιά. Αλλά μπορείς να γείρεις τη μηχανή και αλλιώς, χωρίς να σπρώχνεις συνειδητά το τιμόνι. Το τιμόνι θα το σπρώξω όταν θέλω να στρίψω κοφτά/γρήγορα χωρίς φρένα, π.χ. για να αποφύγω κάποιο εμπόδιο, ή στην εθνική με 260 που είμαι σκυμμένος πάνω στο ντεπόζιτο. Γιατί αν σπρώξω το τιμόνι τη στιγμή που έχω βγάλει σώμα και πατάω τέρμα το μπροστινό φρένο, δεν είμαι σίγουρος που θα καταλήξω. Το «countersteering λοιπόν θα γίνει από μόνο του και γίνεται πάντα», ή για να το θέσω πιο σωστά «με κάθε τρόπο, το slip angle θα επιτευχθεί», το θέμα είναι τι θες να κάνεις εκείνη τη στιγμή. Θες να φρενάρεις μέχρι ψηλά στη στροφή, να κόψεις γρήγορα και μετά να επιταχύνεις; Ή θες να μπεις πιο κλειστά με φρένα και φόρα, να έχεις πιο χαμηλή ταχύτητα επάνω στη στροφή και μετά να επιταχύνεις; Καλό είναι λοιπόν να τα γνωρίζεις όλα!
 

LAndreas

member
Δημοσιεύσεις
1.413
Ηλικία
60
Περιοχή
Ναουσαρα
Όνομα
Λειβαδιτης Ανδρεας
Το «countersteering λοιπόν θα γίνει από μόνο του και γίνεται πάντα», ή για να το θέσω πιο σωστά «με κάθε τρόπο, το slip angle θα επιτευχθεί»,

+ 1000

αυτη ειναι η ουσια ....... θελει πολυ ''διαβασμα ''
 

Natassa

member
Δημοσιεύσεις
864
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
SV650/2017
Όνομα
Νατάσσα
Θα είμαι εκεί :)

άντε να τα πούμε από κοντά!

στο μεταξύ μιλούσα με τον Σπύρο και λέω είναι κάτι τύποι εκεί (που έχουν κάνει και CSS) που θα με τρελάνουνε :p:D
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom